Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost

02-08 09:23 | bron: FoodPro Network

TEL AVIV - Unilever en Ben & Jerry's hebben hun gesprekken over het conflict over de activiteiten van Ben & Jerry's in Israël stopgezet. Het ijsmerk had het moederbedrijf voor de rechter gedaagd naar aanleiding van het besluit van Unilever om de activiteiten van Ben & Jerry's in Israël te verkopen. Vlak voordat de rechtszaak zou dienen, besloten de twee partijen te proberen het geschil buiten de rechtszaal op te lossen. Dat meldt Reuters.

Ben & Jerry's wil vasthouden aan de eigen sociale missie en stelt dat daarover afspraken zijn gemaakt op het moment dat het bedrijf onderdeel werd van Unilever. Door de mensenrechtensituatie wil Ben & Jerry's geen ijs verkopen in de bezette Palestijnse gebieden. Het gaat daarbij vooral om de Westbank en Oost-Jeruzalem. Unilever werd daar als moederbedrijf op aangesproken door kritische aandeelhouders in de Verenigde Staten.

Unilever kondigde vorige maand aan dat het Ben & Jerry's in Israël verkoopt aan Avi Zinger, eigenaar van branchegenoot American Quality. Door de verkoop kon Ben & Jerry's verkocht blijven worden in het Midden-Oosten, terwijl het ijsmerk daar zelf mee gestopt was.  





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 sep 2024: Wat staat er hoog op de agenda van de voedingsmiddelenindustrie?
22 sep Zuivelproducten en groenten dalen in prijs
22 sep Een derde Nederlanders kiest vaker voor vis in plaats van vlees vanwege duurzaamheid
22 sep Berekening van Nutri-Score op de verpakking
22 sep Help risico's te beperken, geld te besparen en omzet te verhogen met ERP-software voor voedsel en dranken
22 sep Maak impact als Adviseur QA
21 sep Supermarkten klagen over te lage vergoeding voor statiegeldflessen
21 sep Nederlandse kottervisserij draait weer met verlies
21 sep Carrefour doet overname in Spanje
21 sep Aardappelen van PLUS standaard biologisch
21 sep VanDrie Group en F&F tekenen overeenkomst over samenwerking
21 sep De nieuwste concepten van Albert Heijn in Arnhem
21 sep IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
21 sep Wil jij, net zoals Johan, iedere dag impact maken in de foodsector?
20 sep België moet vele miljoenen innen van multinationals na taksvonnis
20 sep Bietencampagne weer gestart
20 sep Jumbo wil naar 50 winkels in België
20 sep BTW op groenten en fruit en suikerbelasting is aan het nieuwe kabinet
20 sep Gratis schoolmaaltijden blijven ook in 2024 beschikbaar
20 sep Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
20 sep Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
19 sep Frankrijk en Duitsland willen krimpflatie verbieden
19 sep Nieuwe topstructuur FrieslandCampina
19 sep Kabinet reserveert 50 miljoen euro om de biologische markt te stimuleren
19 sep Voedselverspillingsgedrag veranderen met informatie over houdbaarheid op verpakkingen
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?