Meer omzet voor Oatly

03-08 12:09 | bron: FoodPro Network

MALMÖ - Oatly heeft in het tweede kwartaal van 2022 voor 178 miljoen dollar omgezet. Dat betekent een groei van 22% in vergelijking tot dezelfde periode in 2021, aldus Oatly. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten nam de omzet van de van oorsprong Zweedse producent van dranken op basis van haver met 30% toe. Het verkochte volume nam met 27% toe tot 121 miljoen liter.

Oatly realiseerde in het tweede kwartaal een brutowinst van 28 miljoen dollar, tegenover 39 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. De brutowinstmarge nam ook af, maar verbeterde wel ten opzichte van het eerste kwartaal van 2022. Het operationele bedrijfsresultaat EBITDA daalde met 43% en was 63 miljoen dollar negatief. Netto werd een verlies geleden van 72 miljoen dollar, tegen een verlies van 59 miljoen dollar in het tweede kwartaal van vorig jaar.

Oatly stelt de omzetverwachting voor heel 2022 naar beneden bij. Oatly rekent nu op een jaaromzet tussen de 800 miljoen en 830 miljoen dollar. Eerder werd een omzet van rond de 900 miljoen dollar als doel gesteld. Dat doel wordt bijgesteld vanwege de impact die de oorlog in Oekraïne, COVID-19 en de inflatie hebben op de omzet.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
08 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 8 t/m 19 augustus
05 aug Voedselprijzen dalen hard na graandeal
05 aug Tony's Chocolonely kan dit jaar geen chocoladeletters maken door salmonella bij Barry Callebaut
05 aug Meer omzet en lagere winst voor Kellogg
05 aug Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand
05 aug Zeeuwse aardappelen en uien hebben last van extreme droogte
05 aug Duitse start-up wil cacaoloze chocolade produceren
05 aug BRCGS Food Safety Issue 9: focus op cultuur en voortdurende verbetering
04 aug Unilever bevriest uitbetalingen aan Ben & Jerry's
04 aug Pluimveevlees heeft in 2031 aandeel van 47% in wereldwijde vleesmarkt
04 aug Inflatie op hoogste niveau sinds 1975
04 aug Cosun Beet Company wil in 2023 zelf biologische suiker produceren
04 aug Whitepaper - Hoe reduceer ik het gebruik van plastic in mijn verpakkingen?
04 aug De juiste choreografie. Hoe vertaal jij doelstellingen naar een ERP-strategie?
03 aug Meer omzet voor Oatly
03 aug Just Eat Takeaway schrijft miljarden af op Grubhub
03 aug Prijsverhoging Douwe Egberts minder dan 1 cent per kopje
03 aug Van wangedrag beschuldigde manager van moederbedrijf Thuisbezorgd kan blijven
03 aug Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
03 aug Whitepaper Dioxines
02 aug Thuisbezorgd experimenteert met flitsbezorgen uit eigen supermarkt
02 aug Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost
02 aug Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
02 aug KTBA blijft investeren in groei
02 aug Hogere omzet en lagere winst voor Lamb Weston
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?