Meer omzet voor Oatly

03-08 12:09 | bron: FoodPro Network

MALMÖ - Oatly heeft in het tweede kwartaal van 2022 voor 178 miljoen dollar omgezet. Dat betekent een groei van 22% in vergelijking tot dezelfde periode in 2021, aldus Oatly. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten nam de omzet van de van oorsprong Zweedse producent van dranken op basis van haver met 30% toe. Het verkochte volume nam met 27% toe tot 121 miljoen liter.

Oatly realiseerde in het tweede kwartaal een brutowinst van 28 miljoen dollar, tegenover 39 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder. De brutowinstmarge nam ook af, maar verbeterde wel ten opzichte van het eerste kwartaal van 2022. Het operationele bedrijfsresultaat EBITDA daalde met 43% en was 63 miljoen dollar negatief. Netto werd een verlies geleden van 72 miljoen dollar, tegen een verlies van 59 miljoen dollar in het tweede kwartaal van vorig jaar.

Oatly stelt de omzetverwachting voor heel 2022 naar beneden bij. Oatly rekent nu op een jaaromzet tussen de 800 miljoen en 830 miljoen dollar. Eerder werd een omzet van rond de 900 miljoen dollar als doel gesteld. Dat doel wordt bijgesteld vanwege de impact die de oorlog in Oekraïne, COVID-19 en de inflatie hebben op de omzet.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 sep 2024: Wat staat er hoog op de agenda van de voedingsmiddelenindustrie?
22 sep Zuivelproducten en groenten dalen in prijs
22 sep Een derde Nederlanders kiest vaker voor vis in plaats van vlees vanwege duurzaamheid
22 sep Berekening van Nutri-Score op de verpakking
22 sep Help risico's te beperken, geld te besparen en omzet te verhogen met ERP-software voor voedsel en dranken
22 sep Maak impact als Adviseur QA
21 sep Supermarkten klagen over te lage vergoeding voor statiegeldflessen
21 sep Nederlandse kottervisserij draait weer met verlies
21 sep Carrefour doet overname in Spanje
21 sep Aardappelen van PLUS standaard biologisch
21 sep VanDrie Group en F&F tekenen overeenkomst over samenwerking
21 sep De nieuwste concepten van Albert Heijn in Arnhem
21 sep IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
21 sep Wil jij, net zoals Johan, iedere dag impact maken in de foodsector?
20 sep BelgiĆ« moet vele miljoenen innen van multinationals na taksvonnis
20 sep Bietencampagne weer gestart
20 sep Jumbo wil naar 50 winkels in BelgiĆ«
20 sep BTW op groenten en fruit en suikerbelasting is aan het nieuwe kabinet
20 sep Gratis schoolmaaltijden blijven ook in 2024 beschikbaar
20 sep Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
20 sep Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
19 sep Frankrijk en Duitsland willen krimpflatie verbieden
19 sep Nieuwe topstructuur FrieslandCampina
19 sep Kabinet reserveert 50 miljoen euro om de biologische markt te stimuleren
19 sep Voedselverspillingsgedrag veranderen met informatie over houdbaarheid op verpakkingen
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?