Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand

05-08 09:31 | bron: FoodPro Network

BANGKOK - Lotus Bakeries gaat in Thailand een nieuwe fabriek voor speculoos bouwen. De eerste koekjes moeten er in 2026 van de band rollen. Het van oorsprong Belgische Lotus Bakeries heeft al verkoopkantoren in China en Zuid-Korea. Vanuit Hongkong worden andere landen in de regio aangestuurd. Om die groeiende aanwezigheid te versterken en sneller in te spelen op marktkansen, gaat Lotus Bakeries nu een nieuwe Aziatische fabriek voor Biscoff, de merknaam van de Lotus-speculoos, bouwen.

Lotus Bakeries heeft een akkoord bereikt voor de aankoop van een bouwperceel in de Thaise provincie Chonburi, ten oosten van de hoofdstad Bangkok. Het project gaat definitief van start wanneer de aankoop van de grond is afgerond. De eerste productielijn moet in 2026 operationeel zijn. Het is de bedoeling in een eerste fase een fabriek met drie of vier productielijnen op te zetten.

Azië vertegenwoordigt circa 15% van de wereldwijde volumes van Lotus Bakeries, maar het bedrijf wil dat aandeel vergroten. Bij de productie in Thailand worden de importheffingen richting belangrijke afzetmarkten als China, Korea en Maleisië tot bijna nul teruggebracht. De fabriek in Azië zorgt voor extra capaciteit en maakt ook dat het bedrijf de speculoos verser en met lagere transportkosten in Azië kan leveren.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
08 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 8 t/m 19 augustus
05 aug Voedselprijzen dalen hard na graandeal
05 aug Tony's Chocolonely kan dit jaar geen chocoladeletters maken door salmonella bij Barry Callebaut
05 aug Meer omzet en lagere winst voor Kellogg
05 aug Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand
05 aug Zeeuwse aardappelen en uien hebben last van extreme droogte
05 aug Duitse start-up wil cacaoloze chocolade produceren
05 aug BRCGS Food Safety Issue 9: focus op cultuur en voortdurende verbetering
04 aug Unilever bevriest uitbetalingen aan Ben & Jerry's
04 aug Pluimveevlees heeft in 2031 aandeel van 47% in wereldwijde vleesmarkt
04 aug Inflatie op hoogste niveau sinds 1975
04 aug Cosun Beet Company wil in 2023 zelf biologische suiker produceren
04 aug Whitepaper - Hoe reduceer ik het gebruik van plastic in mijn verpakkingen?
04 aug De juiste choreografie. Hoe vertaal jij doelstellingen naar een ERP-strategie?
03 aug Meer omzet voor Oatly
03 aug Just Eat Takeaway schrijft miljarden af op Grubhub
03 aug Prijsverhoging Douwe Egberts minder dan 1 cent per kopje
03 aug Van wangedrag beschuldigde manager van moederbedrijf Thuisbezorgd kan blijven
03 aug Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
03 aug Whitepaper Dioxines
02 aug Thuisbezorgd experimenteert met flitsbezorgen uit eigen supermarkt
02 aug Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost
02 aug Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
02 aug KTBA blijft investeren in groei
02 aug Hogere omzet en lagere winst voor Lamb Weston
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?