Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken

26-05 06:05 | bron: FoodPro Network

ETTEN-LEUR - In de wereld van voedsel en dranken ligt een steeds grotere nadruk op duidelijke en doeltreffende communicatie met consumenten en regelgevende instanties. Terwijl voedingsinformatie en ingrediëntenlijsten op productverpakkingen in het verleden misschien als voldoende werden beschouwd, moeten merken nu zorgen voor volledige transparantie van boer tot bord als ze willen slagen.

De Europese Unie is zelfs zo ver gegaan om dit wettelijk verplicht te stellen: de Farm to Fork Strategy, die deel uitmaakt van de Europese Green Deal, concentreert zich op de vraag hoe transparantie de industrie duurzamer kan maken en bevat doelstellingen voor het beperken van de klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit, naast andere bepalingen.

Maar niet alleen in de EU gevestigde bedrijven staan onder druk om meer openheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen over de oorsprong, het vervoer en het gebruik van materialen in de hele toeleveringsketen. De vraag bestaat over de hele wereld, en er zijn verschillende goede redenen voor het toegenomen belang dat aan dit onderwerp wordt gehecht.

Lees verder om te leren waarom transparantie van boer tot bord absoluut essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken, en hoe ERP-technologie (Enterprise Resource Planning) uw bedrijf kan helpen om te voldoen aan de hogere normen binnen de huidige concurrerende markt.

 

Bron: Aptean - partner FoodPro Network





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
06 jun Verduurzaming: voorkom een veelkoppig monster binnen de totale supply chain
06 jun Training: Meester worstmaker
05 jun Veel Nederlanders onderschatten hun gebruik van suiker
05 jun Analisten: opsplitsen Just Eat Takeaway dringend nodig
05 jun Opnieuw verzoeningsvergadering gepland bij Delhaize
05 jun Overname Imperial en Stegeman afgeblazen
05 jun Driekwart ondernemers kan hogere kosten niet doorberekenen
05 jun Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie en financiële veerkracht in de foodindustrie
05 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
02 jun Bakkers dreigen met staking vanwege te laag loonbod
02 jun Heineken haalt posters weg omdat modellen te jong lijken
02 jun Thuisbezorgd.nl vergroot inzet voor duurzame verpakkingen tijdens UEFA-finales deze zomer
02 jun Jumbo gaat stoppen met sponsoring Max Verstappen
02 jun Auchan verkoopt supermarkten aan franchisenemers
02 jun Leden FNV en CNV stemmen in met nieuwe cao Zuivel
02 jun Bizerba Nederland verhuist naar Hengelo
02 jun Voorkom fouten in je HACCP- en kwaliteitsregistraties
02 jun Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
01 jun Boodschappen 12,8 procent duurder
01 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Polen?
01 jun 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
01 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
01 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
31 mei Bij COOP Zwitserland zijn de boodschappen maar 1,2 procent duurder geworden
31 mei Challengetesten: zo win je de strijd
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?