Too Good To Go gaat met nieuw verpakkingslabel voedselverspilling tegen

08-09 10:27 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - Too Good To Go gaat een samenwerking aan met diverse aanbieders van voedingsmerken in de strijd tegen voedselverspilling. Daarbij wordt een nieuw label geïntroduceerd op verpakkingen: ‘Kijk, ruik, proef - voor je verspilt’. Het label is bewezen effectief blijkt uit onderzoek van de Wageningen Universiteit.

Consumenten worden ertoe aangezet om vaker op hun zintuigen te vertrouwen, in plaats van enkel op de ‘Ten minste Houdbaar Tot-datum' (THT). Een verkeerde interpretatie van houdbaarheidsdata leidt onvermijdelijk tot voedselverspilling. Onderzoek van Too Good To Go toont aan dat 10% van de Nederlanders denkt dat voeding niet veilig is om te consumeren na de THT-datum. Dit terwijl producten met een THT, in tegenstelling tot producten met een TGT-datum, niet snel kunnen bederven en doorgaans nog veilig te eten zijn.

Het nieuwe ‘kijk, ruik, proef – voor je verspilt’ label werd eerder al succesvol geïntroduceerd in 12 Europese landen, waaronder België, Engeland en Italië. Sinds 2018 staat het op 4.209 verpakkingen van productvarianten in Europa en dat gebeurt nu ook in Nederland. Het label wordt in Nederland onder andere gebruikt op de producten van de merken Calvé, Conimex, Hellmann’s, Knorr, Unox, La Vache qui rit, St Môret, Nesquik, Bertolli en Jean Batôn.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 sep Albert Heijn Foundation bestaat 15 jaar
27 sep David Cutter nieuwe Chief Supply Chain Officer FrieslandCampina
27 sep Voedingscentrum: deze kant-en-klare vleesvervangers bevatten het minste zout
27 sep Violetta van Proast verkozen tot Beste Noviteit 2022
27 sep Flink meer zelfstandig werkende diëtisten
27 sep Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
27 sep Training: Masterclass BRC Global Standard Food Saferty Issue 9
26 sep Rabobank: Consumentenprijs zuivelproducten fors gestegen
26 sep Consumentenbond wil meer informatie van supermarkten over vers afgebakken broodjes
26 sep Brand stopt met grootschalige bierproductie in Wijlre
26 sep Unilever-topman Alan Jope gaat eind volgend jaar met pensioen
26 sep FruitMasters stopt per 1 januari 2023 met de klokverkoop
26 sep Kinderen krijgen bibliotheekpas bij Happy Meal
26 sep Kennis event Hygiëne levensmiddelenproductie: Design, Reiniging & Allergenenmanagement'
26 sep Stappenplan Ketenborging
26 sep Frits van Eerd treedt tijdelijk terug als algemeen directeur van Jumbo
23 sep Gemiddelde omzetgroei mkb in maand tijd gehalveerd 
23 sep Tönnies gaat flink reorganiseren
23 sep 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
23 sep Kabinet wil afschaffen btw op groenten en fruit niet vervroegen
23 sep Tweede Kamer wil gratis lunch op scholen in kwetsbare wijken
23 sep Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
23 sep Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
22 sep Autogrill en Too Good To Go werken samen tegen voedselverspilling op Brusselse luchthaven
22 sep Pieter Pot lanceert eigen bestelapp
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?