Zur Mühlen Gruppe mikt op 120 miljoen euro vega-omzet

12-09 08:59 | bron: FoodPro Network

BOKLUND - De Duitse Zur Mühlen Gruppe, onderdeel van vleesconcern Tönnies, lanceert een veganistische gerookte zalmvervanger onder het merk Gutfried. Aan de ontwikkeling van het product is een jaar gewerkt. Het product is gebaseerd op zetmeel, koolzaad en rijst. De reepjes vet die typerend zijn voor zalm worden ook op plantaardige basis geproduceerd.

Gutfried wordt geproduceerd in de fabriek in Böklund, waar alleen vegetarische producten worden gemaakt. Zur Mühlen Gruppe stelt dat het bedrijf in Duitsland inmiddels een marktaandeel van circa 10% heeft in vlees- en visvervangers. Het bedrijf voert naast Gutfried ook de merken Vevia en Es schmeckt. Daarnaast produceert de onderneming voor een aantal huismerken. De omzet voor 2022 wordt geschat op circa 42 miljoen euro. Dat was in 2019 nog 8,3 miljoen euro. Er wordt ingezet op een groei naar 120 miljoen euro in 2025.

Door de grote groei wordt ook het productieoppervlak vergroot. "We zijn in 2019 begonnen met 500 vierkante meter, een productiefaciliteit en twee verpakkingslijnen. In de derde uitbreidingsfase komend jaar gaan we naar 4.000 vierkante meter en extra lijnen voor productie en verpakking", aldus Iris Heckmann, directeur van Vevia 4 You, de divisie voor vegetarische en veganistische alternatieven van het bedrijf in een persbericht. "Smaken veranderen. Het wordt tijd dat we met onze tijd meegaan", benadrukt Maximilian Tönnies in het persbericht.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 sep Albert Heijn Foundation bestaat 15 jaar
27 sep David Cutter nieuwe Chief Supply Chain Officer FrieslandCampina
27 sep Voedingscentrum: deze kant-en-klare vleesvervangers bevatten het minste zout
27 sep Violetta van Proast verkozen tot Beste Noviteit 2022
27 sep Flink meer zelfstandig werkende diëtisten
27 sep Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
27 sep Training: Masterclass BRC Global Standard Food Saferty Issue 9
26 sep Rabobank: Consumentenprijs zuivelproducten fors gestegen
26 sep Consumentenbond wil meer informatie van supermarkten over vers afgebakken broodjes
26 sep Brand stopt met grootschalige bierproductie in Wijlre
26 sep Unilever-topman Alan Jope gaat eind volgend jaar met pensioen
26 sep FruitMasters stopt per 1 januari 2023 met de klokverkoop
26 sep Kinderen krijgen bibliotheekpas bij Happy Meal
26 sep Kennis event Hygiëne levensmiddelenproductie: Design, Reiniging & Allergenenmanagement'
26 sep Stappenplan Ketenborging
26 sep Frits van Eerd treedt tijdelijk terug als algemeen directeur van Jumbo
23 sep Gemiddelde omzetgroei mkb in maand tijd gehalveerd 
23 sep Tönnies gaat flink reorganiseren
23 sep 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
23 sep Kabinet wil afschaffen btw op groenten en fruit niet vervroegen
23 sep Tweede Kamer wil gratis lunch op scholen in kwetsbare wijken
23 sep Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
23 sep Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
22 sep Autogrill en Too Good To Go werken samen tegen voedselverspilling op Brusselse luchthaven
22 sep Pieter Pot lanceert eigen bestelapp
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?