Deloitte: 'Online omzet van supermarkten daalt in 2022'
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Deloitte heeft het jaarlijks onderzoek naar consumententrends in de supermarkt gepresenteerd. Een van de meest opvallende uitkomsten is dat het aandeel online omzet van de supermarkten in 2022 gedaald is ten opzichte van 2021. Het aandeel consumenten dat online boodschappen doet neemt wel toe van 19,4% in 2021 naar 20,5% in 2022. De daling van het online aandeel zit met name in een lagere bestelfrequentie en een lagere besteding per bestelling.
In het onderzoek van Deloitte geeft 88% van de ondervraagde consumenten aan zich zorgen te maken over de prijsstijgingen van levensmiddelen en 35% zegt het koopgedrag al aangepast te hebben op de prijsstijgingen door goedkopere producten en producten in de aanbieding te kopen.
Bekijk het rapport van het consumentenonderzoek 2022 op de website van Deloitte.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr Dirk gaat personeel voorzien van bodycams
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan