Autogrill en Too Good To Go werken samen tegen voedselverspilling op Brusselse luchthaven

22-09 11:29 | bron: FoodPro Network

BRUSSEL - Autogrill, wereldwijd marktleider in food & beverage diensten voor reizigers, werkt samen met Too Good To Go, de #1 applicatie tegen voedselverspilling die klanten in contact brengt met restaurants en winkels die overtollig onverkocht voedsel hebben. Vanaf nu zullen tien voedingswinkels van verschillende merken op Brussels Airport hun producten aanbieden op Too Good To Go. Deze uitrol is de eerste fase van de implementatie op Brussels Airport na een succesvol proefproject met de Starbucks® vestiging in de publieke zone. Op lange termijn wil Autogrill Too Good To Go aanbieden in alle food & beverage winkels op Brussels Airport.

De Deense app Too Good To Go strijdt al meer dan 5 jaar tegen voedselverspilling in Europa. De app is nu 4 jaar actief in België en heeft meer dan 2,2 miljoen gebruikers. De producten die niet meer verkoopbaar zijn kunnen door klanten gekocht worden tegen een derde van de prijs om het voedsel niet te verspillen. De app is sinds de start een groot succes en biedt een ideale oplossing, zeker in moeilijke tijden, om de duurzame strijd tegen voedselverspilling te combineren met besparingen op voedseluitgaven door klanten.

De samenwerking tussen Autogrill en Too Good To Go geeft reizigers en de luchthavengemeenschap op Brussels Airport de mogelijkheid om voedselverspilling tegen te gaan in combinatie met een lagere voedseluitgave. Het is nu mogelijk om de locatie Brussels Airport te kiezen op de Too Good To Go mobiele applicatie, de app toont de tien deelnemende filialen. Klanten kunnen kiezen uit de volgende winkels in de publieke zone van Brussels Airport: Exki, Le Pain Quotidien, Panos alsook Starbucks®. In terminal A zijn dat: Exki, Panos en Starbucks®, en in terminal B: Exki, Itsu en Starbucks®. Elke winkel biedt een ‘verrassingspakket’ ter waarde van 15 euro aan producten voor slechts 4,99 euro. De pakketten bevatten onverkochte producten van de winkel die nog goed zijn voor consumptie maar anders zouden worden weggegooid. De wachttijd is afhankelijk van elke winkel en verrassingspakket. De app vertelt de klant wanneer het pakket klaar is om op te halen. De koper kan zijn bestelling afhalen in de aangewezen winkel in de publieke zone of in de eigen aangewezen luchthaventerminal. De winkels in de publieke zone van Brussels Airport zijn toegankelijk voor alle klanten, zelfs zonder vliegticket.

Stan Monheim, COO Rest of Europe at Autogrill: "Het is een genoegen om Too Good To Go verder te introduceren op Brussels Airport. Net als Too Good To Go wil Autogrill bijdragen aan duurzame consumptie en dit project past goed binnen de groene visie van Autogrill door bij te dragen aan een betere voedselcirculatie. De implementatie van Too Good To Go zorgt voor minder afval en een duurzamer beleid. Het project biedt de luchthavengemeenschap en de reizigers ook een kans om een maaltijd te redden en er tijdens de vlucht of thuis van te genieten. Na deze eerste uitrol hopen we Too Good To Go te kunnen uitbreiden naar alle winkels op Brussels Airport."

Franco Prontera, Country Manager Belgium atToo Good To Go: “We zijn erg blij met dit nieuwe partnerschap dat toelaat onze positieve impact te verbreden. Enerzijds kunnen onze gebruikers profiteren van dit nieuwe aanbod op Brussels Airport, anderzijds worden de klanten en medewerkers van Autogrill en Brussels Airport gesensibiliseerd voor voedselverspilling, wat volledig in lijn is met onze missie en ambities." ​ ​ ​ ​





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 sep Albert Heijn Foundation bestaat 15 jaar
27 sep David Cutter nieuwe Chief Supply Chain Officer FrieslandCampina
27 sep Voedingscentrum: deze kant-en-klare vleesvervangers bevatten het minste zout
27 sep Violetta van Proast verkozen tot Beste Noviteit 2022
27 sep Flink meer zelfstandig werkende diëtisten
27 sep Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
27 sep Training: Masterclass BRC Global Standard Food Saferty Issue 9
26 sep Rabobank: Consumentenprijs zuivelproducten fors gestegen
26 sep Consumentenbond wil meer informatie van supermarkten over vers afgebakken broodjes
26 sep Brand stopt met grootschalige bierproductie in Wijlre
26 sep Unilever-topman Alan Jope gaat eind volgend jaar met pensioen
26 sep FruitMasters stopt per 1 januari 2023 met de klokverkoop
26 sep Kinderen krijgen bibliotheekpas bij Happy Meal
26 sep Kennis event Hygiëne levensmiddelenproductie: Design, Reiniging & Allergenenmanagement'
26 sep Stappenplan Ketenborging
26 sep Frits van Eerd treedt tijdelijk terug als algemeen directeur van Jumbo
23 sep Gemiddelde omzetgroei mkb in maand tijd gehalveerd 
23 sep Tönnies gaat flink reorganiseren
23 sep 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
23 sep Kabinet wil afschaffen btw op groenten en fruit niet vervroegen
23 sep Tweede Kamer wil gratis lunch op scholen in kwetsbare wijken
23 sep Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
23 sep Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
22 sep Autogrill en Too Good To Go werken samen tegen voedselverspilling op Brusselse luchthaven
22 sep Pieter Pot lanceert eigen bestelapp
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?