Kinderen krijgen bibliotheekpas bij Happy Meal

26-09 09:19 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - McDonald's gaat tijdens de Kinderboekenweek, van 5 tot en met 16 oktober, alle kinderen die een Happy Meal bestellen een bibliotheekpas geven. De actie geldt in alle 259 Nederlandse vestigingen van McDonald's. Het initiatief is een samenwerking tussen het fastfoodconcern, de Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) en Stichting CPNB, die zich hard maakt voor de promotie van het boek in Nederland.

Met de actie willen deze partijen lezen in familieverband stimuleren. Twee op de vijf Nederlandse jongeren lezen niet of nauwelijks. Dit is een zorgwekkende trend, die doorwerkt in een toename van de laaggeletterdheid in Nederland. Het is de bedoeling dat middels de Happy Meals zo veel mogelijk kinderen worden gewezen op het feit dat het bibliotheeklidmaatschap voor iedereen onder de 18 gratis is.

"Voor bibliotheken is het bijdragen aan leesplezier van kinderen een belangrijke opdracht", aldus Klaas Gravesteijn, directeur van de VOB. "We willen met deze campagne kinderen bereiken die nog niet naar de bibliotheek komen." De actie komt voort uit een initiatief van de Bibliotheek Utrecht en de McDonald's Utrecht die samen dit voorjaar een soortgelijke campagne hebben opgezet.

Het thema van de Kinderboekenweek 2022 is Gi-ga-groen! Tijdens de Kinderboekenweek organiseren tal van bibliotheken, boekhandels, scholen en McDonald’s-restaurants (lees)evenementen rondom het thema. Een overzicht van al die evenementen is te vinden op de website van de Kinderboekenweek.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?