Ahold Delhaize berekent stijgende kosten voorlopig niet door aan klanten

09-11 09:31 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Ahold Delhaize is voorlopig niet van plan de stijgende kosten volledig door te berekenen aan de klant. "Wij proberen de prijzen voor de consument zo laag mogelijk te houden, onder meer door efficiënt naar onze kosten te kijken", aldus topman Frans Muller.

Ahold Delhaize heeft afgelopen kwartaal meer omzet behaald dan in dezelfde periode vorig jaar, onder meer vanwege de hogere prijzen. Het bedrijf heeft de winstverwachting voor dit jaar verder verhoogd.

Ahold Delhaize noteerde een omzet van 22,4 miljard euro, een stijging van ruim 9% ten opzichte van vorig jaar. Ahold Delhaize draaide een sterk kwartaal in Europa en de Verenigde Staten en profiteerde onder meer van de duurdere dollar. Daarnaast zag het bedrijf ook de omzetten stijgen in winkels die langer dan een jaar open zijn.

Volgens Muller staan consumenten momenteel onder flinke druk vanwege de hoge inflatie, stijgende rentetarieven, vertragende economische groei en de oorlog in Oekraïne.

"Dat zet grote druk op het huishoudbudget van onze klanten. Tegelijkertijd worden ook retailers en leveranciers geconfronteerd met stijgende kosten. De hoge energieprijzen verstoren de toeleveringsketens die in veel delen van de wereld nog steeds kwetsbaar zijn."





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?