Foodvalley NL participeert in Europees project Like-a-pro
bron: FoodPro Network
WAGENINGEN - Het Europese project Like-a-pro heeft als doel alternatieve eiwitten in voeding breed toegankelijk te maken. Om dit te bereiken zullen vertegenwoordigers van telers, producenten, koks, retailers, consumenten en onderzoekers samenwerken in een transdisciplinair consortium. Daarbij worden praktische oplossingen ontworpen in samenwerking met consumenten. Dat gebeurt binnen 11 living labs en in 4 omgevingen in de praktijk. Vanuit Nederland is Stichting Foodvalley NL bij het project betrokken.
Binnen het Europese project zullen 16 nieuwe alternatieve eiwitrijke voedingsproducten worden ontwikkeld met 7 duurzame, gezonde en nieuwe eiwitbronnen. Om de inzet van resultaten veilig te stellen, zal binnen het project worden gepoogd de circa 35.000 bedrijven uit het middensegment in de Europese voedingssector actief bij de resultaten te betrekken. Daarnaast zullen communicatiecampagnes worden gelanceerd in 6 landen, die in 4 jaar 8 miljoen burgers moeten bereiken.
Laatste nieuws
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan