Consumenten kochten minder eten

15-11 13:29 | bron: FoodPro Network

DEN HAAG - Consumenten hebben in september meer besteed dan een jaar eerder, zelfs nadat dit voor gestegen prijzen was gecorrigeerd. Dat becijferde het CBS. Vooral aan diensten zoals telefoonabonnementen, kappersbezoek of een bezoek aan een voetbalwedstrijd of concert gaven huishoudens meer uit. Vorig jaar golden op verschillende vlakken nog beperkingen vanwege corona. Aan eten besteedden huishoudens minder, net als aan bijvoorbeeld auto's en woninginrichting.

De consumptie van huishoudens lag 2,2% hoger dan een jaar eerder. De uitgaven aan diensten gingen ruim 5% omhoog. Diensten zijn goed voor iets meer dan de helft van alle consumptieve bestedingen van huishoudens, aldus het statistiekbureau.

Aan goederen gaven consumenten wat minder uit. De bestedingen aan duurzame goederen, zoals auto's en woninginrichting, daalden met 2,6%. Ook aan voedingsmiddelen, dranken en tabak gaven huishoudens 2,6% minder uit. De uitgaven aan zaken als aardgas en verzorgingsproducten gingen wel omhoog met 1%.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?