Nespresso komt met eigen biologisch afbreekbare koffiecups

21-11 14:21 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Nespresso, onderdeel van Nestlé, brengt volgend jaar eigen biologisch afbreekbare koffiecups voor zijn thuiskoffiemachines op de markt. Nespresso wil daarmee concurrenten afweren, die een plek proberen te veroveren op deze lucratieve markt door volledig composteerbare koffiecups voor Nespresso-apparaten aan te bieden.

De nieuwe op papier gebaseerde capsules voor thuisgebruik zullen in 2023 worden gelanceerd in Frankrijk en Zwitserland, aldus Guillaume Le Cunff, topman van Nespresso, in een interview met het Franse persbureau AFP.

Net als de capsules die eerder deze maand al werden aangekondigd door Nescafé Dolce Gusto, een ander koffiemerk van Nestlé, bevatten ze een dunne film van composteerbaar biopolymeer in de papieren afdichtingen om de koffie vers te houden.

De nieuwe Nespresso-capsules, die in de bestaande machines van het merk kunnen worden gebruikt, zullen volgens Le Cunff niet de aluminium pods gaan vervangen. Met de biologisch afbreekbare koffiecups wil Nestlé een alternatief bieden voor degenen die hun capsules willen composteren in plaats van ze naar recyclingpunten of terug naar de winkel te brengen. “Het is een aanvulling. Het doel is om keuze te bieden”, aldus Le Cunff.

Het Zwitserse voedingsconcern voelt onder andere de hete adem van de grootste Zwitserse supermarktketen Migros, die in september zijn eigen volledig biologisch afbreekbare koffiecups lanceerde, die hun eigen machine nodig hebben. De CoffeeB-pads van Migros zijn beschikbaar in Zwitserland en Frankrijk, een van de grootste markten van Nespresso, en zullen volgend jaar ook in Duitsland worden gelanceerd.

Migros beweerde bij de introductie van zijn koffiecups dat traditionele aluminium pods jaarlijks ongeveer 100.000 ton afval genereren, waarvan een groot deel in de vuilnisbak belandt zonder te worden gerecycled.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?