Nespresso komt met eigen biologisch afbreekbare koffiecups
bron: FoodPro Network
VEVEY - Nespresso, onderdeel van Nestlé, brengt volgend jaar eigen biologisch afbreekbare koffiecups voor zijn thuiskoffiemachines op de markt. Nespresso wil daarmee concurrenten afweren, die een plek proberen te veroveren op deze lucratieve markt door volledig composteerbare koffiecups voor Nespresso-apparaten aan te bieden.
De nieuwe op papier gebaseerde capsules voor thuisgebruik zullen in 2023 worden gelanceerd in Frankrijk en Zwitserland, aldus Guillaume Le Cunff, topman van Nespresso, in een interview met het Franse persbureau AFP.
Net als de capsules die eerder deze maand al werden aangekondigd door Nescafé Dolce Gusto, een ander koffiemerk van Nestlé, bevatten ze een dunne film van composteerbaar biopolymeer in de papieren afdichtingen om de koffie vers te houden.
De nieuwe Nespresso-capsules, die in de bestaande machines van het merk kunnen worden gebruikt, zullen volgens Le Cunff niet de aluminium pods gaan vervangen. Met de biologisch afbreekbare koffiecups wil Nestlé een alternatief bieden voor degenen die hun capsules willen composteren in plaats van ze naar recyclingpunten of terug naar de winkel te brengen. “Het is een aanvulling. Het doel is om keuze te bieden”, aldus Le Cunff.
Het Zwitserse voedingsconcern voelt onder andere de hete adem van de grootste Zwitserse supermarktketen Migros, die in september zijn eigen volledig biologisch afbreekbare koffiecups lanceerde, die hun eigen machine nodig hebben. De CoffeeB-pads van Migros zijn beschikbaar in Zwitserland en Frankrijk, een van de grootste markten van Nespresso, en zullen volgend jaar ook in Duitsland worden gelanceerd.
Migros beweerde bij de introductie van zijn koffiecups dat traditionele aluminium pods jaarlijks ongeveer 100.000 ton afval genereren, waarvan een groot deel in de vuilnisbak belandt zonder te worden gerecycled.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan