HAK betreedt de markt voor verse ovengroenten

22-11 14:45 | bron: FoodPro Network

GIESSEN - Voor het eerst sinds het 70-jarige bestaan van HAK betreedt het merk de markt voor verse groenten. De groenten- en peulvruchtenfabrikant, die bekend is van de glazen potten en stazakken, brengt deze maand verse gegrilde en geroosterde ovengroenten op de markt, onder het label ‘HAK Fresh’. Dit is een mijlpaal voor het bedrijf, dat van plan is om de markt van verse groenten verder te veroveren. Picnic heeft de primeur: het is de eerste supermarkt die koelverse groenten van HAK Fresh aanbiedt. Dat meldt HAK op haar website.

Primeur voor Picnic

Consumenten kunnen nu niet alleen potten en stazakken, maar ook verse gekoelde groenten van HAK kopen bij de (online) supermarkt. De introductie van twee varianten verse ovengroenten bij Picnic vormt een opmaat naar een bredere ambitie in de vers-categorie voor de groenten- en peulvruchtenfabrikant. Het is de bedoeling dat elke Nederlandse consument binnen afzienbare tijd op veel meer plekken verse groenten van HAK Fresh kan kopen

Het eerste assortiment van HAK Fresh voor de supermarkt bestaat uit twee varianten ovenschalen: een schaal met ‘Gegrilde Ratatouille van courgette, paprika, rode ui en Provençaalse kruiden’ en een schaal met ‘Geroosterde kerrie-bloemkool met gegrilde wortel’. De ovengroenten zijn makkelijk op te warmen, vol van smaak en met Nutri-Score A ook een gezonde keuze.

Warm en koud

De ovengroenten van HAK Fresh zijn ready-to-(h)eat: ze zijn zowel koud als warm heerlijk om te eten. HAK maakt gebruik van een breed scala aan bereidingen – van blancheren en roosteren tot grillen en marineren – om de verse groenten hapklaar te maken. Het enige wat je thuis nog hoeft te doen is de groenten even in de oven plaatsen, als je ze warm wil eten, maar je kunt ze ook koud toevoegen aan een salade of als topping op een broodje.

Doordat de groenten al gegrild of geroosterd zijn, blijft het product langer houdbaar, tot wel negen dagen na bewerking van de groenten. Dat verkleint de kans op verspilling, bij zowel supermarkt als consument. Bovendien worden de ovengroenten aangeboden in verpakkingen met porties van 280 gram, om consumenten op maat te voorzien. Ook dat gaat onnodige verspilling tegen.

De vers-strategie van HAK

Met de nieuwe versproducten markeert HAK een volgende stap in de ambitie om mensen meer groenten te laten eten, in alle soorten en maten. Nicole Freid, Directeur Marketing & Innovatie, zegt hierover het volgende: “Onze missie is om zoveel mogelijk mensen te helpen meer groenten en peulvruchten te eten, op ieder moment van de dag. Met deze ovengroenten voegen we een nieuwe manier toe om groenten eten makkelijker en lekkerder te maken.

Met het grillen en roosteren voeg je écht wat toe aan de groenten: ze krijgen een enorme smaakboost. Dat vergt normaal wat bereidingstijd, maar op deze manier past het ook in een doordeweeks menu en zet je in een handomdraai een heerlijke maaltijd op tafel. Met de kwaliteit die je van HAK gewend bent, maar dan uit het vers-schap.”

Het ovengroenten-concept is daarbij uniek in de markt, volgens Rogier Hilkes, Directeur van HAK Fresh. “De afgelopen tijd heeft in het teken gestaan van experimenteren, leren en waarmaken. We zijn al even bezig met verse groenten, maar het is voor het eerst dat we nu ook verse producten kunnen aanbieden aan de consument. De tijd is nu aangebroken om onze vers-strategie verder uit te rollen. De introductie van deze ovenproducten laat zien dat we er klaar voor zijn.”

De ovengroenten worden niet gemaakt in Giessen, maar in de productiefaciliteit van ‘HAK Fresh’ in Den Bosch, die volledig vernieuwd is. Vanuit hier maakt HAK al enkele jaren verse groenteproducten voor het foodservice en out-of-homekanaal, zoals franchiseformules, tankstations en cateringbedrijven. De locatie is onlangs volledig aangepast om ook vernieuwende verse groenteproducten te kunnen maken voor consumenten. Alle groenten worden verwerkt onder het Groene Keuken-principe van HAK, namelijk zonder toevoeging van conserveringsmiddelen en met 100% natuurlijke ingrediënten.

Picnic, de online supermarkt die bekendstaat om de gratis bezorging met elektrische wagentjes, heeft de primeur met de verse Ovengroenten van HAK. Je vindt de HAK Fresh Ovengroenten binnen het online assortiment van Picnic onder de categorie ‘aardappelen & groente’. HAK heeft de ambitie om het versconcept volgend jaar uit te breiden naar andere supermarkten.

 

Bron: HAK





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?