Aldi gaat verder met kassaloze winkel

24-11 14:25 | bron: FoodPro Network

UTRECHT - De eerste resultaten van de test van Aldi met een kassaloze winkel in Utrecht zijn veelbelovend. Aldi gaat dan ook een strategische samenwerking aan met technologieleverancier Trigo.

In de in juni geopende ALDI Shop & Go wordt met camera's en sensoren bijgehouden wat iemand in z'n tas stopt. Klanten van ALDI moeten van tevoren een app installeren en bij binnenkomst een QR-code scannen. De boodschappen kunnen tijdens het winkelen direct de tas in. De app zorgt er vervolgens voor dat de producten bij het verlaten van de winkel worden afgerekend. Aan de app moet een betaalkaart worden gekoppeld. Klanten scannen bij de uitgang een QR-code, waarna de boodschappen automatisch worden afgerekend. 475 camera’s en 450 weegschalen registreren de aankopen. 

“We hebben nog geen definitieve rapporten, maar de eerste resultaten zijn veelbelovend”, aldus Sinanudin Omerhodzic, Chief Technology Officer bij Aldi Nord: “We bouwen hier nu op verder en ontwikkelen het Aldi Shop & Go-concept en de geavanceerde technologie erachter door.” Omerhodzic denkt aan de koppeling met andere softwaretoepassingen – bijvoorbeeld het realtime controleren van de voorraadniveaus om uitverkochte of verlopen artikelen te minimaliseren. “Discount meets computer vision technology 2.0”, aldus Omerhodzic.

Met de Shop & Go winkel in Utrecht beschikken Aldi Nord en Trigo over een testomgeving waarin deze en andere digitale oplossingen in de praktijk kunnen worden gebracht. Daarom gaan beide bedrijven nu verder samenwerken om technologische oplossingen te ontwikkelen die het boodschappen doen voor Aldi-klanten nog makkelijker maken. “Om discount succesvol naar de toekomst te kunnen leiden, moeten technologie en de business hand in hand gaan”, aldus Omerhodzic.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Madaga Kindervoeding en Spoony bundelen de krachten
30 nov Omzet horeca stijgt met 2,7 procent
30 nov Inflatie lager, voeding flink duurder
30 nov Tweede Kamer wil generieke demping van NVWA-tarieven in 2023
30 nov Het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
30 nov Workshop IFS Food in de praktijk
29 nov Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Visafslag Den Helder gaat sluiten
29 nov Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2023?
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Certificering als doel of als middel?
28 nov Ontbijtje doneren tegen kinderarmoede tijdens kerstactie van Lidl
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov Hoogleraar: Veeteelt krijgt het moeilijk met verhogen grondwater
28 nov Training Etiketteren gevorderd
28 nov Overstappen van boekhoudpakket? Dit zijn de obstakels
25 nov COWLESS gestart met productie van dagverse notendrank
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Esther Veninga nieuwe CFO Albert Heijn
25 nov Het belang van weegartikelen voor bedrijven in de vissector
25 nov Blended Training Basis Voedselveiligheid
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov CBb gaat zich buigen over de tariefverhogingen van de NVWA
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?