Picnic opent nog eens 25 distributiecentra in Duitsland

24-05 06:05 | bron: FoodPro Network

BERLIJN - Picnic blijft stevig inzetten op Duitsland. De online supermarkt opent er dit jaar liefst 25 extra distributiehubs om in totaal vier tot zes miljoen Duitse huishoudens te bereiken.

De Duitse supermarktgroep Edeka is aandeelhouder van Picnic in Duitsland. In 2021 pompten de aandeelhouders ook nog eens 180 miljoen euro in de Duitse tak. Dit jaar moeten die investeringen te gelde worden gemaakt. Na een omzet van 275 miljoen euro in 2022 gaat Picnic nu voor 400 miljoen euro op de Duitse markt. Dat maakt Lebensmittel Zeitung op uit het financiële jaarverslag.

Nieuwe bezorghubs moeten de expansie mogelijk maken. Eind vorig jaar telde Picnic in Duitsland 34 distributiecentra, eind dit jaar moete dat er 59 zijn. Met de opening van nieuwe fulfilmentcentra in Hamburg en straks ook in Berlijn is de online supermarkt voor het eerst actief buiten het Ruhrgebied. Picnic levert met elektrische wagentjes vanuit lokale hubs.

In 2023 rekent Picnic nog op een nettoverlies van 67 miljoen euro in Duitsland, al is de brutomarge vorig jaar met 1 procentpunt verbeterd tot 36,8%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 jun Veel Nederlanders onderschatten hun gebruik van suiker
05 jun Analisten: opsplitsen Just Eat Takeaway dringend nodig
05 jun Opnieuw verzoeningsvergadering gepland bij Delhaize
05 jun Overname Imperial en Stegeman afgeblazen
05 jun Driekwart ondernemers kan hogere kosten niet doorberekenen
05 jun Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie en financiële veerkracht in de foodindustrie
05 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
02 jun Bakkers dreigen met staking vanwege te laag loonbod
02 jun Heineken haalt posters weg omdat modellen te jong lijken
02 jun Thuisbezorgd.nl vergroot inzet voor duurzame verpakkingen tijdens UEFA-finales deze zomer
02 jun Jumbo gaat stoppen met sponsoring Max Verstappen
02 jun Auchan verkoopt supermarkten aan franchisenemers
02 jun Leden FNV en CNV stemmen in met nieuwe cao Zuivel
02 jun Bizerba Nederland verhuist naar Hengelo
02 jun Voorkom fouten in je HACCP- en kwaliteitsregistraties
02 jun Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
01 jun Boodschappen 12,8 procent duurder
01 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Polen?
01 jun 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
01 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
01 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
31 mei Bij COOP Zwitserland zijn de boodschappen maar 1,2 procent duurder geworden
31 mei Challengetesten: zo win je de strijd
31 mei Voorzitter Beyond Meat gaat missie bewaken bij Tony's Chocolonely
31 mei Flinke omzetstijging winkels in voedingsmiddelen en supermarkten
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?