Bijbaan bij Albert Heijn opnieuw populairst onder jongeren

25-05 07:59 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Albert Heijn was vorig jaar opnieuw de populairste werkgever voor bijbaantjes onder jongeren, scholieren en studenten. Albert Heijn wordt op de voet gevolgd door Jumbo, meldt Intelligence Group op basis van onderzoek onder zo'n 4.000 jongeren. De populariteit van de supermarkten komt volgens de marktonderzoeker voort uit het feit dat zij verschillende banen aanbieden, van vakkenvuller tot magazijnmedewerker, waarbij jongeren zelf hun tijden kunnen indelen.

Niet alle supermarkten zijn even populair. Zo staan Jan Linders en Lidl veel lager op de ranglijst, op respectievelijk plek 21 en plek 25. Bezorgdiensten deden het vorig jaar ook goed, stelt Intelligence Group. Flitsbezorger Flink staat voor het eerst op de lijst, op plek 7. Picnic won eveneens aan populariteit onder bijbaantjes bij jongeren. De onlinesupermarkt steeg van plek 42 in 2021 naar plek 5 in 2022.

"Opvallend is dat ook Defensie en Het Rijk worden genoemd als interessante en favoriete werkgevers voor bijbanen, evenals ASML en het OM", stelt directeur van Intelligence Group Geert-Jan Waasdorp. "Deze liggen minder in de lijn der verwachting, aangezien zij hooguit (betaalde) stages aanbieden. Een werkgever als Defensie speelt met het idee voor een stage/baan voor jongeren die een tussenjaar willen. Een interessant idee om jongeren met defensie te laten kennismaken."

De onderzoekers van Intelligence Group merken verder op dat een bijbaan bij winkels als de Gamma en Media Markt met name onder mannen populair is. Voor vrouwen geldt dat voor Kruidvat en cosmeticaketen ICI Paris XL.

 

Bron: ANP

Foto: Albert Heijn





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 jun Veel Nederlanders onderschatten hun gebruik van suiker
05 jun Analisten: opsplitsen Just Eat Takeaway dringend nodig
05 jun Opnieuw verzoeningsvergadering gepland bij Delhaize
05 jun Overname Imperial en Stegeman afgeblazen
05 jun Driekwart ondernemers kan hogere kosten niet doorberekenen
05 jun Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie en financiële veerkracht in de foodindustrie
05 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
02 jun Bakkers dreigen met staking vanwege te laag loonbod
02 jun Heineken haalt posters weg omdat modellen te jong lijken
02 jun Thuisbezorgd.nl vergroot inzet voor duurzame verpakkingen tijdens UEFA-finales deze zomer
02 jun Jumbo gaat stoppen met sponsoring Max Verstappen
02 jun Auchan verkoopt supermarkten aan franchisenemers
02 jun Leden FNV en CNV stemmen in met nieuwe cao Zuivel
02 jun Bizerba Nederland verhuist naar Hengelo
02 jun Voorkom fouten in je HACCP- en kwaliteitsregistraties
02 jun Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
01 jun Boodschappen 12,8 procent duurder
01 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Polen?
01 jun 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
01 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
01 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
31 mei Bij COOP Zwitserland zijn de boodschappen maar 1,2 procent duurder geworden
31 mei Challengetesten: zo win je de strijd
31 mei Voorzitter Beyond Meat gaat missie bewaken bij Tony's Chocolonely
31 mei Flinke omzetstijging winkels in voedingsmiddelen en supermarkten
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?