HEMA trekt meer klanten en vergroot winst door nieuwe strategie

26-05 13:45 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - HEMA ziet dat zijn twee jaar geleden ingevoerde nieuwe strategie zijn vruchten afwerpt. HEMA zegt meer te focussen op de kwaliteit van producten en zag het afgelopen boekjaar het aantal klanten met bijna 35% stijgen. Ook kochten zij voor flink meer geld producten, waardoor er na jaren van verliezen opnieuw winst is geboekt.

De winkelketen zag zijn omzet van februari vorig jaar tot en met afgelopen januari met een vijfde stijgen, tot bijna 2 miljard euro. De winst voor belastingen steeg naar 31,6 miljoen euro, nadat een jaar eerder voor het eerst in lange tijd weer winst werd geboekt. "De positieve reactie van klanten op onze koers om HEMA weer echt HEMA te maken geeft ons het vertrouwen dat we onze positie en resultaten in de komende jaren blijven versterken", aldus topvrouw Saskia Egas Reparaz.

HEMA heeft de afgelopen maanden ook een nieuwe inrichting in vier winkels uitgeprobeerd. "De resultaten van deze vier winkels zijn uitstekend", aldus HEMA. "Daarom gaat HEMA nog voor de zomer de test uitbreiden en meer winkels compleet vernieuwen."

HEMA maakte ook bekend in 2030 75% minder CO2 uit te willen stoten met zijn eigen operatie dan in 2019. In 2050 wil de keten, met 733 winkels en ruim 17.000 medewerkers, klimaatneutraal zijn.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 jun Veel Nederlanders onderschatten hun gebruik van suiker
05 jun Analisten: opsplitsen Just Eat Takeaway dringend nodig
05 jun Opnieuw verzoeningsvergadering gepland bij Delhaize
05 jun Overname Imperial en Stegeman afgeblazen
05 jun Driekwart ondernemers kan hogere kosten niet doorberekenen
05 jun Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie en financiële veerkracht in de foodindustrie
05 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
02 jun Bakkers dreigen met staking vanwege te laag loonbod
02 jun Heineken haalt posters weg omdat modellen te jong lijken
02 jun Thuisbezorgd.nl vergroot inzet voor duurzame verpakkingen tijdens UEFA-finales deze zomer
02 jun Jumbo gaat stoppen met sponsoring Max Verstappen
02 jun Auchan verkoopt supermarkten aan franchisenemers
02 jun Leden FNV en CNV stemmen in met nieuwe cao Zuivel
02 jun Bizerba Nederland verhuist naar Hengelo
02 jun Voorkom fouten in je HACCP- en kwaliteitsregistraties
02 jun Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
01 jun Boodschappen 12,8 procent duurder
01 jun Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Polen?
01 jun 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
01 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
01 jun Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
31 mei Bij COOP Zwitserland zijn de boodschappen maar 1,2 procent duurder geworden
31 mei Challengetesten: zo win je de strijd
31 mei Voorzitter Beyond Meat gaat missie bewaken bij Tony's Chocolonely
31 mei Flinke omzetstijging winkels in voedingsmiddelen en supermarkten
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?