Flinke omzetstijging winkels in voedingsmiddelen en supermarkten
bron: FoodPro Network
DEN HAAG - Winkeliers hebben in april 5,3% meer omgezet in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder. De groei komt vooral door de hogere prijzen, aangezien het totale verkoopvolume met 4,8% daalde. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.
Winkels in voedings- en genotmiddelen zagen de omzet vorige maand met 8,1% stijgen ten opzichte van een jaar geleden. Het verkoopvolume was ruim 4% lager. De omzet van de supermarkten lag bijna 9% hoger en de omzet van de speciaalzaken steeg met 2,8%.
De gemiddelde omzet bij zogeheten non-foodbedrijven groeide met 2%. Het verkoopvolume liet bij deze bedrijven een daling zien van dik 6%. De drogisterijen, winkels in meubels en woninginrichting en winkels in recreatie-artikelen zagen de omzet stijgen. Bij winkels in consumentenelektronica, kledingwinkels, schoenenwinkels en winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren daalde de omzet.
Verder meldde het CBS dat er online ruim 3% meer werd omgezet. Webwinkels die alleen online verkopen zagen de omzet met 4,8% stijgen. Winkels die zowel fysiek als online verkopen lieten een omzetgroei zien van ruim 1%. De online-omzet van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en winkels in overige non-foodartikelen nam in april toe. De online-omzet van de consumentenelektronica en kledingwinkels was lager dan een jaar eerder.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Nieuwe uitdaging binnen Odin voor directeur Theo Boon
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan