'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed

18-01 06:05 | bron: FoodPro Network

KAAPSTAD - Slechts een aantal toonaangevende bedrijven in de voedingsindustrie laten zien dat ze vaart willen zetten in de verduurzaming van 'soft commodities' zoals palmolie, soja, suiker en vis. De meeste van hen zijn hier nog niet mee bezig.

Aldus het rapport ‘Slow Road to Sustainability’ van het Wereldnatuurfonds (WNF).

Het WNF onderzocht in de aanloop naar de jaarlijkse vergadering van het Consumer Goods Forum(CGF) de duurzaamheidsprestaties van 256 voedingsproducenten en retailers die lid zijn van het CGF. Slechts 9% van hen gelden als voorlopers, bedrijven zoals Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero.

Het WNF is van mening dat ook zij hun prestaties nog kunnen verbeteren. Circa 28% van de bedrijven maakt helemaal geen duurzaamheidsinformatie bekend.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
16 nov Walmart denkt aan virtueel shoppen
16 nov Werknemers Unilever krijgen tien dagen partnerverlof in nieuwe cao
16 nov Europese Commissie volop in conclaaf over stoplichtsysteem
16 nov Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
16 nov Handige schoonmaakoplossingen voor de voedingsindustrie: bereik optimale hygiëne en voorkom kruisbesmetting
15 nov Start online versmarkt Crisp
15 nov Rabobank: 'Wereldwijde voedselprijsstabiliteit onder druk door handelsoorlogen, ziekten en El Niño'
15 nov Europese subsidie voor samenwerking Zwanenberg en Duplaco
15 nov Ondernemers kijken positief naar 2019
15 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
15 nov Hot topic: healthy food design in 1 dag! (Engelstalig)
15 nov Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
14 nov Uitspraak: smaak van een voedingsmiddel kan niet auteursrechtelijk worden beschermd
14 nov Omzet supermarkten neemt met 4,1% toe
14 nov Nestlé zet satellietwaarneming in om ontbossing voor productie palmolie tegen te gaan
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?