'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed

18-01 06:05 | bron: FoodPro Network

KAAPSTAD - Slechts een aantal toonaangevende bedrijven in de voedingsindustrie laten zien dat ze vaart willen zetten in de verduurzaming van 'soft commodities' zoals palmolie, soja, suiker en vis. De meeste van hen zijn hier nog niet mee bezig.

Aldus het rapport ‘Slow Road to Sustainability’ van het Wereldnatuurfonds (WNF).

Het WNF onderzocht in de aanloop naar de jaarlijkse vergadering van het Consumer Goods Forum(CGF) de duurzaamheidsprestaties van 256 voedingsproducenten en retailers die lid zijn van het CGF. Slechts 9% van hen gelden als voorlopers, bedrijven zoals Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero.

Het WNF is van mening dat ook zij hun prestaties nog kunnen verbeteren. Circa 28% van de bedrijven maakt helemaal geen duurzaamheidsinformatie bekend.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
19 feb NVWA wacht niet meer op fabrikanten
19 feb Tesco gaat strijd aan met Aldi en Lidl
19 feb Kraft Heinz: miljardenwinst door belastinghervormingen
19 feb Industrial Auctions veilt overtollige machines en inventaris Ahold Delhaize Coffee Company
19 feb 6 maart: Training Interne Audit Basis
16 feb Coca-Cola noteert rode cijfers door belastinghervormingen en bottelactiviteiten
16 feb Danone verwacht dat winst dit jaar verder zal stijgen
16 feb PLUS roept paaseitjes terug wegens verpakkingsfout
16 feb Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
16 feb 27 februari: Allergenenbeheersing met VITAL
15 feb FrieslandCampina heeft Friesland Huishan Dairy volledig ingelijfd
15 feb Vijf supermarkttrends voor 2018
15 feb Zo verlengt u de houdbaarheid van broodproducten!
15 feb Vier toekomstscenario’s voor de Nederlandse voedingsindustrie
14 feb NestlĂ© gaat wereldwijd over op scharreleieren
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie