Unilever gaat voor afbreekbaar plastic

21-08 06:05 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM – Unilever wil dat in 2025 al zijn plastic verpakkingen volledig herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar moeten zijn. Unilever roept tevens de volledige voedingsindustrie op het proces naar een circulaire economie te versnellen.

Volgens de Ellen MacArthur Foundation (EMF) wordt wereldwijd slechts 14 procent van de plastic verpakkingen gerecycled. Een derde van het plastic komt zelfs terecht in de natuur. De verwachting is dat er tegen 2050 meer plastic dan vis in de oceaan aanwezig is.

Unilever zet de laatste jaren steeds sterker in op duurzaamheid. Vorig jaar werd Unilever door Dow Jones nog onderscheiden als het meest duurzame bedrijf binnen de sector.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 sep Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
20 sep Luxemburgse belastingdeal met McDonald's niet illegaal
20 sep Marqt roept groentespread terug om allergenen
20 sep Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
20 sep Inuline en oligofructose erkend als gezond voedingsvezel
20 sep HACCP stopt per 1 januari 2021: Wat zijn uw alternatieven?
20 sep Vision inspectiesystemen controleren de kwaliteit van de etiketten op uw verpakkingen (video)
19 sep Nederlandse boeren voelen fipronilcrisis nog steeds
19 sep Nederland koploper online boodschappen doen
19 sep Greenpeace: 'Multinationals vernietigen regenwoud door foute palmolie'
19 sep Aviko roept SuperCrunch Oven Pommes Frites terug vanwege kwaliteitseisen
19 sep Belg koopt steeds meer bij discounters en buurtsupermarkten
19 sep Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 sep Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
19 sep 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie