Kraft Heinz investeert in duurzaamheid

08-09 08:03 | bron: FoodPro Network

CHICAGO - Het Amerikaanse Kraft Heinz gaat 185 miljoen euro investeren in duurzaamheid.

De beslissing van de Amerikaanse voedingsgigant Kraft Heinz volgt enkele maanden na de mislukte overname van Unilever. Een deel van de aandeelhouders van Unilever gaf toen aan Kraft Heinz niet duurzaam genoeg te vinden. De investering is dan ook opmerkelijk te noemen.

Desalniettemin klinkt er vanuit Kraft Heinz een ander geluid. Topman Bernardo Hees zegt dat duurzaam ondernemen altijd al onderdeel is geweest van het beleid van Kraft Heinz en dat de plannen al van geruimere tijd terug dateren.

1 miljard gratis maaltijden

Met de investering wil Kraft Heinz in 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen. Bovendien moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Ook zet het bedrijf in op een betere behandeling van dieren.

Het nieuwe beleid mag volgens de Kraft Heinz topman geen effect hebben op de winstverwachting en zal niet leiden tot prijsstijgingen.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
15 dec NVWA roept Olvarit terug vanwege verkeerde inhoud
15 dec Uber Eats wil koeriers beschermen met aanvullende verzekering
15 dec Maisbrood Jumbo verkozen tot 'meest misleidende' product van 2017
15 dec Spar als 'eerste internationale retailer' naar Wit-Rusland
15 dec Zo verlengt u de houdbaarheid van broodproducten!
15 dec 15 februari 2018: Safe Quality Food (SQF)
14 dec Kippenboeren willen NVWA voor rechter slepen na fipronilcrisis
14 dec Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland
14 dec Walmart zegt geen winkel meer te zijn
14 dec 80% ondersteunde bedrijven met export aan de slag
14 dec Vacature: Projectmanager Kwaliteit / Senior Consultant
13 dec Colruyt Group ziet omzet stijgen, winst dalen
13 dec NVWA-tarieven stijgen met 2,3%
13 dec Picnic opent distributiecentrum in Diemen
13 dec Lucas Bols verwerft wereldwijde distributierechten voor mousserende likeur
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie