Kraft Heinz investeert in duurzaamheid

11-08 08:03 | bron: FoodPro Network

CHICAGO - Het Amerikaanse Kraft Heinz gaat 185 miljoen euro investeren in duurzaamheid.

De beslissing van de Amerikaanse voedingsgigant Kraft Heinz volgt enkele maanden na de mislukte overname van Unilever. Een deel van de aandeelhouders van Unilever gaf toen aan Kraft Heinz niet duurzaam genoeg te vinden. De investering is dan ook opmerkelijk te noemen.

Desalniettemin klinkt er vanuit Kraft Heinz een ander geluid. Topman Bernardo Hees zegt dat duurzaam ondernemen altijd al onderdeel is geweest van het beleid van Kraft Heinz en dat de plannen al van geruimere tijd terug dateren.

1 miljard gratis maaltijden

Met de investering wil Kraft Heinz in 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen. Bovendien moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Ook zet het bedrijf in op een betere behandeling van dieren.

Het nieuwe beleid mag volgens de Kraft Heinz topman geen effect hebben op de winstverwachting en zal niet leiden tot prijsstijgingen.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
21 aug 15 nieuwe vestigingen voor snelst groeiende supermarktketen Vomar
21 aug Zuivel, vlees en vis flink duurder
21 aug Walmart blijft groeien
21 aug Albert Heijn roept biologische geitenkaas terug
21 aug Walmart zet winkelmedewerkers in als bezorgers
21 aug Vacature: Manager Quality Assurance
18 aug Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”
18 aug Europese Unie bespreekt fipronil schandaal begin september
18 aug FrieslandCampina verkoopt maker Appelsientje
18 aug Britse toezichthouder geeft goedkeuring voor pubdeal Heineken
18 aug Zeeuwse bolussen naar Zuid-Korea
18 aug 18 oktober: BRC Global Standard-Food Safety
17 aug Fipronil-onderzoek kabinet nog dit jaar gereed
17 aug Overname Uniekaas is rond
17 aug Waarom de nieuwe wervingssite van Lidl géén vacatures heeft
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie