Kraft Heinz investeert in duurzaamheid

08-09 08:03 | bron: FoodPro Network

CHICAGO - Het Amerikaanse Kraft Heinz gaat 185 miljoen euro investeren in duurzaamheid.

De beslissing van de Amerikaanse voedingsgigant Kraft Heinz volgt enkele maanden na de mislukte overname van Unilever. Een deel van de aandeelhouders van Unilever gaf toen aan Kraft Heinz niet duurzaam genoeg te vinden. De investering is dan ook opmerkelijk te noemen.

Desalniettemin klinkt er vanuit Kraft Heinz een ander geluid. Topman Bernardo Hees zegt dat duurzaam ondernemen altijd al onderdeel is geweest van het beleid van Kraft Heinz en dat de plannen al van geruimere tijd terug dateren.

1 miljard gratis maaltijden

Met de investering wil Kraft Heinz in 2021 meer dan een miljard maaltijden gratis ter beschikking stellen. Bovendien moet de uitstoot van broeikasgassen met 15% teruggedrongen worden. Ook zet het bedrijf in op een betere behandeling van dieren.

Het nieuwe beleid mag volgens de Kraft Heinz topman geen effect hebben op de winstverwachting en zal niet leiden tot prijsstijgingen.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 okt Aantal obesitas-kinderen wereldwijd in veertig jaar vertienvoudigd
20 okt EuroparlementariĆ«rs willen volledig verbod op glyfosaat
20 okt Nederlanders eten na jaren weer iets meer vlees
20 okt Carrefour werkt aan plannen voor thuismarkt
20 okt Cargill gebruikt big data om beschikbaarheid fabriek te verhogen
20 okt 21 november: Safe Quality Food (SQF)
19 okt IJsverkoop Unilever dwars gezeten door tegenvallend zomerweer
19 okt 'Personeel Aldi zucht onder hoge werkdruk'
19 okt Jumbo roept kibbeling en lekkerbek terug om listeriabacterie
19 okt Hoe denk jij dat de toekomst van ons voedselsysteem eruit zou moeten zien?
19 okt Machines voor de voedings- en drankenindustrie
19 okt Boodschappen doen in de Algarve
19 okt Vacature: Quality Manager bij Bresc
18 okt Prijsverschillen tussen Albert Heijn Nederland en Albert Heijn BelgiĆ«
18 okt Danone noteert stevige omzetgroei
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie