Analisten: Aldi op nummer twee in 2020

12-10 06:05 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De Duitse discounter Aldi zal in 2020 het tweede grootste supermarktbedrijf van Europa zijn en grote merken als Carrefour, Metro en Tesco achter zich laten. Aldus analisten van LZ Retailytics.

Evolutie van discounters

Volgens de analisten zullen de traditionele ketens de komende jaren nog verder onder druk zullen komen staan door de evolutie van discounters als Aldi en Lidl. Bovendien zullen zij extra marktaandeel verliezen aan online (bezorg) diensten.

Tesco

Aldi staat momenteel op de vijfde plaats in Europa. LZ Retailytics denkt dat Aldi Tesco dit jaar al voorbijstreeft, omdat Tesco de gevolgen zal zien van de Brexit en de zwakke Pond. Volgens de analisten zal Aldi in 2019 ook al groter zijn dan de Metro Group.

Marktaandeel

Aldi zal in 2020 vermoedelijk alleen de Schwarz Group, moederbedrijf Lidl en Kaufland, voor zich moeten dulden. In België hebben discounters momenteel een marktaandeel van 23%. In veel andere Europese landen ligt dit al boven de 40%.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 okt Aantal obesitas-kinderen wereldwijd in veertig jaar vertienvoudigd
20 okt EuroparlementariĆ«rs willen volledig verbod op glyfosaat
20 okt Nederlanders eten na jaren weer iets meer vlees
20 okt Carrefour werkt aan plannen voor thuismarkt
20 okt Cargill gebruikt big data om beschikbaarheid fabriek te verhogen
20 okt 21 november: Safe Quality Food (SQF)
19 okt IJsverkoop Unilever dwars gezeten door tegenvallend zomerweer
19 okt 'Personeel Aldi zucht onder hoge werkdruk'
19 okt Jumbo roept kibbeling en lekkerbek terug om listeriabacterie
19 okt Hoe denk jij dat de toekomst van ons voedselsysteem eruit zou moeten zien?
19 okt Machines voor de voedings- en drankenindustrie
19 okt Boodschappen doen in de Algarve
19 okt Vacature: Quality Manager bij Bresc
18 okt Prijsverschillen tussen Albert Heijn Nederland en Albert Heijn BelgiĆ«
18 okt Danone noteert stevige omzetgroei
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie