Analisten: Aldi op nummer twee in 2020

04-06 11:09 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De Duitse discounter Aldi zal in 2020 het tweede grootste supermarktbedrijf van Europa zijn en grote merken als Carrefour, Metro en Tesco achter zich laten. Aldus analisten van LZ Retailytics.

Evolutie van discounters

Volgens de analisten zullen de traditionele ketens de komende jaren nog verder onder druk zullen komen staan door de evolutie van discounters als Aldi en Lidl. Bovendien zullen zij extra marktaandeel verliezen aan online (bezorg) diensten.

Tesco

Aldi staat momenteel op de vijfde plaats in Europa. LZ Retailytics denkt dat Aldi Tesco dit jaar al voorbijstreeft, omdat Tesco de gevolgen zal zien van de Brexit en de zwakke Pond. Volgens de analisten zal Aldi in 2019 ook al groter zijn dan de Metro Group.

Marktaandeel

Aldi zal in 2020 vermoedelijk alleen de Schwarz Group, moederbedrijf Lidl en Kaufland, voor zich moeten dulden. In België hebben discounters momenteel een marktaandeel van 23%. In veel andere Europese landen ligt dit al boven de 40%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Gemuteerd voedsel kan via Canada toch naar Nederland
21 jan Geen EU-onderzoek naar fraude Nederlandse pulsvisserij
21 jan Vleeskennis compleet: terug naar de basis
21 jan Foodfotografie op locatie bij de klant
21 jan Leer de geheimen van healthy food design
18 jan Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
18 jan Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
18 jan Moederbedrijf Thuisbezorgd ziet omzet in 2018 flink stijgen
18 jan Zoutmonitor: vooral minder zout in industriebrood
18 jan Bied op duizenden machines voor de voedings- en drankenindustrie
18 jan Zero Waste Food Shop weegschalen (video)
17 jan Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
17 jan Lamb Weston / Meijer boekt vooruitgang in duurzaamheidsstrategie
17 jan Twee op de vijf Nederlanders zijn in 2018 minder vlees gaan eten
17 jan McDonald's verliest alleenrecht op merknaam Big Mac
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?