Analisten: Aldi op nummer twee in 2020

04-06 11:09 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De Duitse discounter Aldi zal in 2020 het tweede grootste supermarktbedrijf van Europa zijn en grote merken als Carrefour, Metro en Tesco achter zich laten. Aldus analisten van LZ Retailytics.

Evolutie van discounters

Volgens de analisten zullen de traditionele ketens de komende jaren nog verder onder druk zullen komen staan door de evolutie van discounters als Aldi en Lidl. Bovendien zullen zij extra marktaandeel verliezen aan online (bezorg) diensten.

Tesco

Aldi staat momenteel op de vijfde plaats in Europa. LZ Retailytics denkt dat Aldi Tesco dit jaar al voorbijstreeft, omdat Tesco de gevolgen zal zien van de Brexit en de zwakke Pond. Volgens de analisten zal Aldi in 2019 ook al groter zijn dan de Metro Group.

Marktaandeel

Aldi zal in 2020 vermoedelijk alleen de Schwarz Group, moederbedrijf Lidl en Kaufland, voor zich moeten dulden. In België hebben discounters momenteel een marktaandeel van 23%. In veel andere Europese landen ligt dit al boven de 40%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei Refresco ziet volume met 13,4% stijgen
20 mei Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
20 mei Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 mei Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
17 mei Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
17 mei Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven
17 mei Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo
17 mei Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 mei Vlees verwerk je met Bizerba! (video)
17 mei Advanced Food Microbiology online courses
16 mei Inspectie legt vleeswarenfabriek Jos Slippens stil vanwege onwel geworden werknemers
16 mei Vleeswarenindustrie: 'Zorgen over filet americain ongefundeerd en onnodig'
16 mei Nestlé stoot de divisie Huidverzorgingsproducten af en focust zich volledig op voeding
16 mei ’30-40 procent supermarkten gaat verdwijnen’
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?