Analisten: Aldi op nummer twee in 2020

04-06 11:09 | bron: FoodPro Network

AMSTERDAM - De Duitse discounter Aldi zal in 2020 het tweede grootste supermarktbedrijf van Europa zijn en grote merken als Carrefour, Metro en Tesco achter zich laten. Aldus analisten van LZ Retailytics.

Evolutie van discounters

Volgens de analisten zullen de traditionele ketens de komende jaren nog verder onder druk zullen komen staan door de evolutie van discounters als Aldi en Lidl. Bovendien zullen zij extra marktaandeel verliezen aan online (bezorg) diensten.

Tesco

Aldi staat momenteel op de vijfde plaats in Europa. LZ Retailytics denkt dat Aldi Tesco dit jaar al voorbijstreeft, omdat Tesco de gevolgen zal zien van de Brexit en de zwakke Pond. Volgens de analisten zal Aldi in 2019 ook al groter zijn dan de Metro Group.

Marktaandeel

Aldi zal in 2020 vermoedelijk alleen de Schwarz Group, moederbedrijf Lidl en Kaufland, voor zich moeten dulden. In België hebben discounters momenteel een marktaandeel van 23%. In veel andere Europese landen ligt dit al boven de 40%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 jan Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
23 jan Hygiënerichtlijnen voor machines in de voedingsindustrie
23 jan Wake-on-LAN – de duurzame oplossing voor energiebesparing binnen uw bedrijf
22 jan Biologisch aandeel groeit naar 4,3%
22 jan WUR werkt aan Digital Twins van tomaat, voeding en boerenbedrijf
22 jan 7 manieren om je brein scherp te houden (en hoe voeding hierbij kan helpen)
22 jan IRI: Omzet in plantaardige variatie op zuivel in jaar tijd met 11,4% gestegen
22 jan Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
21 jan Albert Heijn: marktaandeel van 34,9% met opwaartse trend gedurende het jaar
21 jan Suikergehalte in Britse frisdranken nam in 4 jaar tijd met 29% af
21 jan Ter Beke sluit Offerman fabriek
21 jan FrieslandCampina toont consument met nieuwe standaard herkomst product
21 jan Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
21 jan Sensory marketing – how to win in the experience economy
20 jan FrieslandCampina wil eigen vermogen versterken via achtergestelde obligatielening
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?