Oprah Winfrey aan de slag voor Kraft Heinz

CHICAGO - De Amerikaanse talkshow- en filmster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een aantal “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten zijn voorlopig enkel verkrijgbaar op de Amerikaanse markt. De producten van Oprah moeten Kraft Heinz helpen aan een nieuwe omzetgroei.

"O, That's Good''

Het nieuwe arsenaal aan producten krijgt de naam “O, That’s Good”. Kraft Heinz wil een gezonde draai geven aan comfort food. Alle producten die Winfrey promoot zijn zonder kunstmatige smaak- of kleurstoffen. De deal tussen de voedingsgigant en de zeer invloedrijke TV-ster is echter meer dan een marketingstunt. Winfrey was zelf betrokken bij het uitwerken van de recepten en reisde tevens af naar de testkeukenfaciliteiten in Chicago.

Oprah effect werkt voor Weight Watchers

Met de steun van Oprah Winfrey hoopt Kraft Heinz op omzetgroei. Winfrey heeft tevens een belang van 10% in Weight Watchers. De dieetclub zag zijn ledenaantal met een vijfde groeien en boekte een omzetgroei van 12% sinds het 'Oprah-effect'. Het aandeel Weight Watchers steeg zelfs met 300%.





Laatste nieuws