Wageningen Academy maakt onderwijsprogramma’s praktischer

12-10 06:03 | bron: FoodPro Network

WAGENINGEN - Wageningen Academy, onderdeel van Wageningen University & Research, ontwikkelt nieuwe onderwijsprogramma’s voor werkende professionals.

Wetenschappelijke kennis praktisch toepasbaar maken
De core-business van Wageningen Academy is het vertalen van de Wageningse wetenschappelijke kennis (van de universiteit én van de onderzoeksfaciliteiten) naar de praktijksituatie van haar klanten. Ook wel het valoriseren van de Wageningse kennis genoemd. Zo verzorgt Wageningen Academy zowel open inschrijvingstrainingen als in company programma’s. Het bedrijfsleven wordt nu nog vaker én intensiever betrokken bij de totstandkoming van de programma’s.

Praktijksprekers uit bedrijfsleven
Naast technologische onderwerpen, die veelal gericht zijn op de industrie, worden ook meer maatschappelijke onderwerpen als voeding en gezondheid (waaronder personalised nutrition & health), food strategie en het veranderen van consumentengedrag, doorontwikkeld tot compacte leerprogramma’s met een praktische inslag. Praktijksprekers van onder meer Appél Catering, Food atelier, Unilever en Picnic, zorgen voor een interactieve én praktijkgerichte bijdrage.

Nieuwe leervormen
Er is ook gekeken naar nieuwe leervormen. Er zal geëxperimenteerd worden met interactieve vormen van leren waarbij aan de deelnemers zal worden gevraagd om zich vooraf voor te bereiden. Door beter voorbereid en interactief aan de slag te gaan, is het mogelijk om meer verdieping te krijgen. Daardoor kunnen cursisten een betere vertaling maken naar hun praktijksituatie. Bijkomend voordeel is dat cursisten elkaar veel beter leren kennen en daardoor gemakkelijker kennis uitwisselen.

Nieuwe onderwerpen
Wageningen Academy ontwikkelt momenteel tal van open inschrijvingscursussen en in company programma’s. Relatief nieuw is de vraag van bedrijven om bij de in company trajecten deelnemers uit andere sectoren te betrekken. Op deze manier komt er door middel van ‘kruisbestuiving’ nieuwe input voor innovaties. Door deze interactie ontstaat er niet zelden een basis voor samenwerking tussen bedrijven, die elkaar anders niet zo gemakkelijk gevonden hadden.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 jul Carrefour komt met personal shopper en levering binnen 1,5 uur
20 jul Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
20 jul Deliveroo gaat samenwerken met sterrenchefs en test restaurantconcept
20 jul Als food merk overleven in Mexico
20 jul Expertisecentrum voor het Slagersambacht
20 jul 27 september: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jul Kellogg's vermindert zout- en suikergehalte van ontbijtgranen
19 jul Omzet Unilever groeit minder hard dan verwacht
19 jul Greenyard: ‘We zetten alle mogelijke stappen om de listeriabesmetting op te lossen’
19 jul Biologische landbouw in Nederland neemt toe
19 jul Nederlandse bedrijven gebruiken vaker duurzame cacao
19 jul Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
19 jul Voedingsgiganten willen etikettering op basis van kleurcode en portiegrootte
19 jul 5 september: BRC Global Standard-Food Safety
18 jul FrieslandCampina eerste associate member Medical Nutrition International
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie