Wageningen Academy maakt onderwijsprogramma’s praktischer
bron: FoodPro Network
WAGENINGEN - Wageningen Academy, onderdeel van Wageningen University & Research, ontwikkelt nieuwe onderwijsprogramma’s voor werkende professionals.
Wetenschappelijke kennis praktisch toepasbaar maken
De core-business van Wageningen Academy is het vertalen van de Wageningse wetenschappelijke kennis (van de universiteit én van de onderzoeksfaciliteiten) naar de praktijksituatie van haar klanten. Ook wel het valoriseren van de Wageningse kennis genoemd. Zo verzorgt Wageningen Academy zowel open inschrijvingstrainingen als in company programma’s. Het bedrijfsleven wordt nu nog vaker én intensiever betrokken bij de totstandkoming van de programma’s.
Praktijksprekers uit bedrijfsleven
Naast technologische onderwerpen, die veelal gericht zijn op de industrie, worden ook meer maatschappelijke onderwerpen als voeding en gezondheid (waaronder personalised nutrition & health), food strategie en het veranderen van consumentengedrag, doorontwikkeld tot compacte leerprogramma’s met een praktische inslag. Praktijksprekers van onder meer Appél Catering, Food atelier, Unilever en Picnic, zorgen voor een interactieve én praktijkgerichte bijdrage.
Nieuwe leervormen
Er is ook gekeken naar nieuwe leervormen. Er zal geëxperimenteerd worden met interactieve vormen van leren waarbij aan de deelnemers zal worden gevraagd om zich vooraf voor te bereiden. Door beter voorbereid en interactief aan de slag te gaan, is het mogelijk om meer verdieping te krijgen. Daardoor kunnen cursisten een betere vertaling maken naar hun praktijksituatie. Bijkomend voordeel is dat cursisten elkaar veel beter leren kennen en daardoor gemakkelijker kennis uitwisselen.
Nieuwe onderwerpen
Wageningen Academy ontwikkelt momenteel tal van open inschrijvingscursussen en in company programma’s. Relatief nieuw is de vraag van bedrijven om bij de in company trajecten deelnemers uit andere sectoren te betrekken. Op deze manier komt er door middel van ‘kruisbestuiving’ nieuwe input voor innovaties. Door deze interactie ontstaat er niet zelden een basis voor samenwerking tussen bedrijven, die elkaar anders niet zo gemakkelijk gevonden hadden.
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Mosa Meat start pilot-fabriek op Brightlands campus
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan