Unilever wil voor 1 miljard euro aan voedingsomzet verkopen

Unilever wil een reeks voedingsmerken verkopen. In totaal gaat het om merken die samen jaarlijks een omzet van 1 miljard euro aan omzet genereren, aldus topman Hein Schumacher. In 2023 boekte de voedingsdivisie van Unilever een omzet van 13,2 miljard euro. Dat meldt het FD.

Unilever wil binnen de voedingsdivisie meer focus op bepaalde productgroepen waarin het bedrijf een sterke markt positie heeft opgebouwd. Daarbij lijkt het met name te gaan om sauzen, droge kruidenierswaren voor maaltijdbereiding, kleine maaltijden, zoals bouillon, smaakmakers en noedels, en de foodservicetak die levert aan de horeca en andere professionele keukens.

Schumacher wil dat Unilever zich sterker gaat concentreren op de dertig grootste merken. In de voedingsdivisie gaat het dan met name om Knorr en Hellmann’s, die samen goed zijn voor meer dan 60% van de omzet van het onderdeel.

Laatste nieuws