Pieter Pot rondt crowdfunding af met 100.000 euro

Pieter Pot heeft via crowdfunding 100.000 euro opgehaald. De verpakkingsvrije online supermarkt had eerder dit jaar al 1,3 miljoen euro opgehaald voor een doorstart, maar wil nu het assortiment uitbreiden en nieuwe navulpotten in gebruik nemen.

“We hebben deze week de eerste winstgevende week ooit gedraaid”, kondigde Pieter Pot-oprichter Jouri Schoemaker in november trots aan. De crowdfundingsactie werd nog met een week verlengd tot 30 november. Uiteindelijk haalde Pieter Pot  100.000 euro op.

Met het opgehaalde kapitaal wil Pieter Pot het assortiment uitbreiden en verdere oplossingen ontwikkelen om de kosten te verlagen. Het bedrijf wil het aanbod verbreden van 350 naar 450 producten, waaronder soepen, sauzen en hummus in pot. Daarnaast werkt het bedrijf aan een nieuwe navulpot van roestvrij staal. 

Sinds de doorstart heeft Pieter Pot een omzet van 2,8 miljoen euro geboekt met 11.000 actieve klanten. Hoewel het bedrijf nog verlies draait, moet een verlaging van het statiegeld van 2 euro naar 1 euro per pot de drempel voor klanten verder verlagen. Ook staat de ontwikkeling van een webshop, naast de bestaande mobiele app, op de planning om de toegankelijkheid te vergroten.

Laatste nieuws