Whiskey zorgt voor winststijging Pernod Ricard
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Het Franse drankenconcern Pernod Ricard heeft in de eerste helft van zijn boekjaar zowel zijn omzet als zijn winst zien stijgen. Dat heeft Pernod Ricard met name te danken aan sterke prestaties in Azië en een goed resultaat van zijn Jameson-whisky.
De verkopen van Pernod Ricard stegen in de eerste zes maanden van het boekjaar met 2% naar 5,06 miljard euro, op organische basis was er zelfs een groei van 4%. De nettowinst groeide met 3% naar 924 miljoen euro.
Jameson whisky plust 20%
Een wereldwijde sterke vraag stuwde de verkoop van de Ierse Jameson-whisky met ongeveer 20%.
Voor het volledige jaar verwacht Pernod Ricard een autonome groei van de winst uit gewone bedrijfsuitoefening van 2 tot 4% ten opzichte van een jaar eerder. Ondanks “onzekere marktomstandigheden”, aldus CEO Alexandre Ricard.
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan