Jumbo: forse autonome groei
bron: foodpro
VEGHEL – Jumbo groeit harder dan de markt. Het supermarktconcern heeft in het eerste halfjaar van 2016 de autonome omzet zien groeien met vier procent. De rest van de markt is volgens onderzoeksbureau GfK goed voor 2,4 procent groei.
In de eerste helft van dit jaar heeft Jumbo tevens 30 supermarkten vernieuwd, heeft het 100 extra Pick Up Points geopend en is gestart met het thuisbezorgen van boodschappen.
Van Eerd over het openen van de 100 extra Pick Up Points: ‘Online boodschappen doen sluit volledig aan bij onze omnichannel-strategie. Het gaat hierbij zowel om het thuisbezorgen van boodschappen bij consumenten als bij bedrijven. Het is de bedoeling deze activiteiten op steeds meer plaatsen aan te bieden.’
‘We zijn druk bezig onze organisatie te optimaliseren en verder te laten groeien. Hierbij focussen we ons op het nóg klantgerichter en slagvaardiger maken van de Jumbo organisatie. Ook de investeringen in onze winkels en het online verkoopkanaal werpen hun vruchten af’, aldus Jumbo topman van Eerd in een reactie op de goede resultaten.
Bron: Jumbo
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan