Nederlanders kochten voor recordbedrag paasboodschappen
bron: FoodPro Network
DIEMEN - Nederlanders hebben in de week voor Pasen bijna net zoveel uitgegeven als in de week voor de kerstdagen. In totaal deden we voor 947 miljoen euro aan boodschappen, waarmee een nieuw paasrecord werd bereikt, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen. Voor de kerstdagen kochten we voor ruim 1 miljard euro aan boodschappen.
In 2020 werd er in de week voor Pasen met 915 miljoen euro iets minder uitgegeven. Destijds waren de coronamaatregelen ook al van kracht en konden mensen met Pasen niet naar het terras of naar restaurants. Dat er dit jaar alsnog een record werd bereikt, noemt Nielsen opvallend, omdat consumenten dit jaar veel eten konden afhalen bij restaurants.
Nielsen vermoedt dat consumenten de komende tijd veel geld zullen blijven uitgeven bij supermarkten. Zolang de horeca gesloten blijft, zal de omzet van de supermarkten blijven groeien, aldus het onderzoeksbureau.
Laatste nieuws
-
01 mei Walmart lanceert nieuwe private-label lijn
-
01 mei Verkopen Starbucks omlaag door zuinigheid bij consumenten
-
01 mei Meer omzet voor voedingsmiddelenwinkels
-
01 mei Maaltijdenplatform Mealprep.nl breidt uit naar Vlaanderen
-
01 mei Hogere brutomarge voor Oatly
-
01 mei Resten champignonteelt mogelijk geschikt voor waterzuivering
-
01 mei The Greenery zet 5 procent meer om
-
01 mei Infor for the beverage industry
-
01 mei Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
-
30 apr Coca-Cola verkoopt iets meer frisdrank, maar maakt minder winst
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan