Nederlanders kochten voor recordbedrag paasboodschappen

08-04 08:21 | bron: FoodPro Network

DIEMEN - Nederlanders hebben in de week voor Pasen bijna net zoveel uitgegeven als in de week voor de kerstdagen. In totaal deden we voor 947 miljoen euro aan boodschappen, waarmee een nieuw paasrecord werd bereikt, zo blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen. Voor de kerstdagen kochten we voor ruim 1 miljard euro aan boodschappen.

In 2020 werd er in de week voor Pasen met 915 miljoen euro iets minder uitgegeven. Destijds waren de coronamaatregelen ook al van kracht en konden mensen met Pasen niet naar het terras of naar restaurants. Dat er dit jaar alsnog een record werd bereikt, noemt Nielsen opvallend, omdat consumenten dit jaar veel eten konden afhalen bij restaurants.

Nielsen vermoedt dat consumenten de komende tijd veel geld zullen blijven uitgeven bij supermarkten. Zolang de horeca gesloten blijft, zal de omzet van de supermarkten blijven groeien, aldus het onderzoeksbureau.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestlé ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Robots bepalend in toekomst voedingsindustrie
09 apr De deadline voor FSSC 22000 V5 komt snel dichterbij!
09 apr Voedselveiligheid houdt levensmiddelenfabrikanten alert op de kwaliteit van hun perslucht
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Nederlanders kochten voor recordbedrag paasboodschappen
08 apr Naast vlees kan er ook vis gekweekt worden uit spiercellen
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
07 apr Van Delft breidt productie uit met chocolade
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Markt voor vleesvervangers over 10 jaar goed voor omzet van 140 miljard euro
07 apr SelektMeat Products: 24/7 inzicht in temperatuurgedrag met TempWeb
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Voorlopig nog geen gezond eten op school
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
06 apr Nespresso lanceert eerste biologische koffie: Peru Organic
06 apr Veel consumenten hebben nog bedenkingen bij kweekvlees
06 apr Verkade: 'Datakwaliteit managen vereist een goede interne flow'
06 apr De volgende stappen in jouw reis naar digitale transformatie
02 apr Omzetdaling voor Tönnies in 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?