Jumbo en Gorillas kondigen strategisch partnership aan

03-01 09:19 | bron: FoodPro Network

VEGHEL - Jumbo Supermarkten en instant on-demand bezorgbedrijf Gorillas hebben overeenstemming bereikt over een strategische samenwerking in Nederland en Vlaanderen. Het partnership richt zich op de snelgroeiende markt voor het instant bezorgen van online bestelde boodschappen in grotere steden. Jumbo en Gorillas zijn ervan overtuigd dat zij van elkaars expertise kunnen profiteren en tegelijkertijd hun eigen marktpositie kunnen versterken. In het kader van de overeenkomst levert Jumbo een groot deel van haar assortiment aan Gorillas, waaronder verschillende A-merk-, Jumbo Huismerk-, biologische en exclusieve La Place producten. Daarnaast krijgen online klanten van Jumbo in stedelijke gebieden in de toekomst de mogelijkheid om hun aankopen binnen enkele minuten door Gorillas te laten bezorgen. Gorillas is op dit moment al actief in elf Nederlandse steden en twee Belgische steden. In beide landen gaat het bedrijf verder uitbreiden in 2022.

Samenwerking voor lange termijn
Het partnership tussen beide bedrijven gaat uit van een samenwerking voor de lange termijn en heeft een initiële termijn van meerdere jaren. In andere markten heeft Gorillas de afgelopen tijd ook samenwerkingsovereenkomsten gesloten met nationale retailers, zoals Tesco in Groot-Brittannië en Casino Group in Frankrijk. De samenwerking in Nederland met Jumbo gaat nog dit kwartaal van start en wordt snel opgeschaald. De overeenkomst bevat ook afspraken over het bundelen van marketingactiviteiten op het gebied van razendsnelle boodschappenbezorging. Jumbo en Gorillas zien kansen voor het uitbouwen van hun proposities voor de klant, het versterken van de digitale klantrelatie en mogelijk ook gezamenlijke locatieontwikkeling. De partijen maken geen financiële details bekend over de samenwerking.

Hoog serviceniveau
CEO Frits van Eerd: “Bij Jumbo kijken we met grote belangstelling naar de laatste ontwikkelingen in de markt voor online boodschappen. Nieuwe toetreders zoals Gorillas brengen veel innovatiekracht mee en dat houdt ons scherp. We merken dat onlineklanten in de grote steden op bepaalde momenten behoefte hebben aan het razendsnel thuisbezorgd krijgen van hun boodschappen. De wensen van de klant staan bij Jumbo altijd centraal en daarom bewegen we graag mee met veranderingen in de markt. We willen er altijd en overal zijn voor onze klanten. Net zoals Jumbo, staat Gorillas voor een hoog serviceniveau en onderscheidt het zich door een klantgerichte benadering. Door deze samenwerking kunnen we onze service weer verder uitbreiden en vergroten we de keuzemogelijkheden voor onze online klanten.”

Samen ondernemen
Kagan Sümer, oprichter en CEO van Gorillas: “Nog geen jaar na de lancering van Gorillas in Nederland en België ben ik enorm trots om dit strategische partnership van start te laten gaan met zo’n vertrouwd begrip als Jumbo. Jumbo en Gorilla's delen veel gemeenschappelijke waarden; we zijn ondernemers in hart en nieren die toegewijd zijn om de best mogelijke ervaring aan onze klanten te bieden en tegelijkertijd continu te innoveren. Deze samenwerking zal ongekende waarde opleveren voor de klanten van Jumbo en Gorillas. Via de Gorillas-app krijgen zij toegang tot het uitgebreide assortiment kwaliteitsproducten van Jumbo en de online klanten van Jumbo krijgen straks de mogelijkheid om hun boodschappen in een mum van tijd thuis te laten bezorgen. Ik ben ervan overtuigd dat we veel kunnen leren van elkaars sterke punten en ik kijk er enorm naar uit om samen een sneller en kwalitatief beter aanbod van boodschappen voor consumenten in Nederland en België te realiseren." 

 

Bron: Jumbo





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
08 aug Redactie FoodPro Network gesloten van 8 t/m 19 augustus
05 aug Voedselprijzen dalen hard na graandeal
05 aug Tony's Chocolonely kan dit jaar geen chocoladeletters maken door salmonella bij Barry Callebaut
05 aug Meer omzet en lagere winst voor Kellogg
05 aug Lotus Bakeries wil nieuwe speculoosfabriek bouwen in Thailand
05 aug Zeeuwse aardappelen en uien hebben last van extreme droogte
05 aug Duitse start-up wil cacaoloze chocolade produceren
05 aug BRCGS Food Safety Issue 9: focus op cultuur en voortdurende verbetering
04 aug Unilever bevriest uitbetalingen aan Ben & Jerry's
04 aug Pluimveevlees heeft in 2031 aandeel van 47% in wereldwijde vleesmarkt
04 aug Inflatie op hoogste niveau sinds 1975
04 aug Cosun Beet Company wil in 2023 zelf biologische suiker produceren
04 aug Whitepaper - Hoe reduceer ik het gebruik van plastic in mijn verpakkingen?
04 aug De juiste choreografie. Hoe vertaal jij doelstellingen naar een ERP-strategie?
03 aug Meer omzet voor Oatly
03 aug Just Eat Takeaway schrijft miljarden af op Grubhub
03 aug Prijsverhoging Douwe Egberts minder dan 1 cent per kopje
03 aug Van wangedrag beschuldigde manager van moederbedrijf Thuisbezorgd kan blijven
03 aug Traceerbaarheid als sleutel tot succes in de foodbranche met KING ERP Online
03 aug Whitepaper Dioxines
02 aug Thuisbezorgd experimenteert met flitsbezorgen uit eigen supermarkt
02 aug Conflict tussen Ben & Jerry's en Unilever is nog niet opgelost
02 aug Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
02 aug KTBA blijft investeren in groei
02 aug Hogere omzet en lagere winst voor Lamb Weston
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?