FruitMasters stopt per 1 januari 2023 met de klokverkoop
bron: FoodPro Network
GELDERMALSEN - FruitMasters stopt per 1 januari 2023 met de klokverkoop. Dat heeft de coöperatie afgelopen week laten weten aan haar telers en kopers. Volgens woordvoerder Tim Kievits heeft FruitMasters de laatste 30 jaar de vraag zien veranderen. “De markt vraagt meer en meer naar klantspecifieke verpakkingen en concepten, die niet meer kunnen worden ingevuld door de klok. Het fruitaanbod verplaatst zich van de klok naar commerciële afspraken, want zowel onze leden als klanten kiezen voor continuïteit,” aldus Kievits.
De geschetste trend werd de afgelopen jaren regelmatig besproken met telers, de Raad van Commissarissen en klanten. Het resultaat is dat FruitMasters per 1 januari 2023 stopt met de veilingklok als verkoopkanaal. “We zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan”, benadrukt Kievits. “We kijken met trots en respect naar wat de klok onze coöperatie in bijna 120 jaar heeft gebracht. Maar we zien ook dat we goed moeten luisteren naar de vraag van onze nationale en internationale klanten. De huidige verkoop van fruit vindt steeds meer op programmamatige afspraak plaats en het fysieke bezoek aan de veiling neemt af. Daarnaast verwachten onze leden maximale verwaarding van hun totale aanbod voor een optimaal rendement. Daarom sluiten we aan bij deze marktontwikkelingen om optimaal in te spelen op de vraag.”
FruitMasters ziet volop kansen en mogelijkheden voor zowel bestaande als nieuwe klanten. “Graag kijken we met onze huidige klokkopers of hun wensen passen binnen ons commerciële model. Voor kopers blijft de mogelijkheid bestaan om het product vooraf te zien, zodat hij weet wat hij koopt.”
De laatste veildag in Geldermalsen zal plaatsvinden op 23 december 2022.
Laatste nieuws
-
10 sep ME-AT the alternative: Duitse traditionele producten veganistisch gemaakt
-
10 sep 5 Trends voor digitalisering in food
-
10 sep Nespresso lanceert koffieassortiment met composteerbare capsules
-
10 sep PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
10 sep Mercadona bereikt doel van 50 winkels in Portugal
-
10 sep Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
10 sep De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
09 sep Deens onderzoek gericht op plantaardige alternatieven voor ei-ingrediënten
-
09 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Spanje?
-
09 sep Intrafood:24: Ingrediënten & inspiratie voor innovatie in de voedingsindustrie 25 & 26 september
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan