Albert Heijn en Jumbo stoppen met gebruik van naam 'crompouce'

Jumbo en Albert Heijn stoppen met de naam crompouce, bevestigen woordvoerders van beide ketens na berichtgeving van De Telegraaf. Het product blijft wel in de schappen van de supermarkten liggen, maar krijgt een andere naam. Bij Jumbo heet het product vanaf zondag tompoucecroissant en Albert Heijn noemt het nu AH Tompouce Croissant.

Aanleiding om de naam van het product te veranderen is een mogelijke rechtszaak voor bedrijven die het product met de naam crompouce verkopen. Ulrika Menig, eigenaar van Bammetje Bakery, zei eerder de crompouce tijdens de coronalockdown in 2020 te hebben bedacht.

Vorige week meldde Menig dat ze een advocaat heeft ingeschakeld. Het product en de merknaam van de crompouce mogen nu niet meer zonder toestemming worden gebruikt. Volgens Menig zal "zeer zeker opgetreden worden" tegen inbreuk.
De woordvoerder van Jumbo bevestigt dat dit de reden is dat de naam van het product wordt aangepast. Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat de supermarktketen "geheel vrijwillig" de naam van het product heeft veranderd.

Meer over


Laatste nieuws