Albert Heijn en Jumbo stoppen met gebruik van naam 'crompouce'

bron: FoodPro Network
Jumbo en Albert Heijn stoppen met de naam crompouce, bevestigen woordvoerders van beide ketens na berichtgeving van De Telegraaf. Het product blijft wel in de schappen van de supermarkten liggen, maar krijgt een andere naam. Bij Jumbo heet het product vanaf zondag tompoucecroissant en Albert Heijn noemt het nu AH Tompouce Croissant.
Aanleiding om de naam van het product te veranderen is een mogelijke rechtszaak voor bedrijven die het product met de naam crompouce verkopen. Ulrika Menig, eigenaar van Bammetje Bakery, zei eerder de crompouce tijdens de coronalockdown in 2020 te hebben bedacht.
Vorige week meldde Menig dat ze een advocaat heeft ingeschakeld. Het product en de merknaam van de crompouce mogen nu niet meer zonder toestemming worden gebruikt. Volgens Menig zal "zeer zeker opgetreden worden" tegen inbreuk.
De woordvoerder van Jumbo bevestigt dat dit de reden is dat de naam van het product wordt aangepast. Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat de supermarktketen "geheel vrijwillig" de naam van het product heeft veranderd.
Meer over
Laatste nieuws
-
27 jun JDE Peet's verhoogt opnieuw prijzen Douwe Egberts koffie
-
27 jun Sterke toename in productie en verkoop van tonijn onder MSC-label
-
27 jun Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan