Mars investeert $47 miljoen in een duurzaam zuivelinitiatief
![](https://www.foodpro-network.nl/storage/news/924/conversions/Mars-2021-main.jpg)
bron: FoodPro Network
Mars maakte bekend dat het 47 miljoen dollar investeert in een duurzaam zuivelplan als onderdeel van zijn bredere klimaatstrategie, die over een periode van drie jaar in totaal 1 miljard dollar zal bedragen.
Mars deelde mee dat het werkt aan het verkleinen van de CO2-voetafdruk van zijn zuivellijn met zijn klimaatgerichte benadering van de zuivelinkoop, die het ‘Moo’ving Dairy Forward’ noemt. De inzet, benadrukt door partnerschappen met FrieslandCampina en andere bedrijven, sluit aan bij het doel van het bedrijf om de uitstoot in 2030 met 50% te verminderen, gemeten ten opzichte van de uitgangswaarde uit 2015.
Het bedrijf zei dat het zal samenwerken met leiders uit de industrie “om een groot aantal betekenisvolle interventies op de boerderij te implementeren, gericht op kritieke gebieden zoals de vermindering van methaan in de darmen, efficiënt mestbeheer en duurzame voerproductie.”
In het duurzaamheidsplan voor zuivel gaat Mars samenwerken met zuivelcoöperatie FrieslandCampina. Mars zei dat via het partnerschap een groep boerderijen zich zal wijden aan de zuivelvoorziening van Mars. Met de nadruk op duurzamere zuivel. Mars zegt dat het programma innovatieve praktijken en technologieën zal omvatten die kunnen worden verfijnd en opgeschaald in een gerichte en versnelde omgeving.
Amanda Davies, hoofd R&D, inkoop en duurzaamheid van Mars Snacking, zei dat het bedrijf zijn steentje bijdraagt om de planeet gezond te houden als een ‘absoluut niet-onderhandelbaar’ standpunt. Davies voegde eraan toe dat de visie van Mars op duurzame zuivel alleen werkelijkheid zal worden met de steun van boeren en leveranciers.
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan