Boerschappen wordt een coöperatie en zoekt duizenden nieuwe mede-eigenaren

14-01 10:43 | bron: FoodPro Network

BREDA - Het snelgroeiende maaltijdboxenbedrijf Boerschappen wordt een coöperatie van klanten, medewerkers, boeren en andere geïnteresseerden. Door deze manier van organiseren worden zij ook mede-eigenaar en wordt de snelle groei verder voortgezet. Boerschappen groeide in de afgelopen 2 jaar bijna 500% tot ruim €7.3 miljoen euro.

Boerschappen is een snelgroeiend maaltijdboxenbedrijf, dat opgericht is in 2013. Samen met een netwerk  van ruim 150 kleinschalige makers en boeren levert Boerschappen diverse soorten maaltijdboxen, die haar  duizenden klanten zelf kunnen ophalen bij meer dan 30 ophaalpunten of laten thuisbezorgen door héél  Nederland.

Oprichter Stéphanie Vellekoop: "Al sinds de oprichting hebben wij de ambitie om voeding te leveren die voedt, uit een keten  die deugt. Binnen 12 uur zorgen we ervoor dat de mooiste producten van boerderij in de  keuken van onze klanten liggen. Samen met onze boeren, collega’s én klanten willen we laten  zien dat het wél kan: een keten maken die deugt!’’ 

Met een team van meer dan 60 collega’s is Boerschappen één van de grootste korte keten bedrijven in Nederland en verhuist het bedrijf deze maand naar haar nieuwe bedrijfspand in Breda om haar  ambitieuze groeidoelstellingen verder vorm te geven, die tot nu toe op eigen kracht en zonder externe  aandeelhouders werden behaald.

Oprichter Stijn Markusse; "Het afgelopen jaar spraken we met tientallen impact funds, investeringsmaatschappijen en  banken om samen te werken aan de groei van ons bedrijf. Ze spraken over onze exit-strategie, zeggenschap, onze winstcijfers over 4 jaar en zelfs over de rechten om ons bedrijf te mogen  verkopen als de hoogste bieder kwam. Vanzelfsprekend paste dat niet bij ons en hebben Stéphanie en ik de keuze voor een coöperatie gemaakt".

"Een coöperatie biedt de ideale vorm voor de manier waarop wij willen groeien;  met aandeelhouders die niet enkel een commercieel belang hebben, maar de wereld ook een stukje  mooier willen maken én achterlaten. En bovendien samen met ons willen optrekken in onze missie  om een voedselketen te maken die deugt voor iedereen die erin betrokken is.’’

Boerschappen gaat de komende jaren veel investeren in een nieuw IT-platform, verdere mechanisering in  het productie-proces, versterking van het team en mikt het op een verviervoudiging van de omzet in 2024. Het bedrag dat opgehaald wordt met deze fundingsronde komt hier volledig ten goede aan.  

Vanaf 14 januari start de campagne en is er de mogelijkheid om aandelen te reserveren, die vanaf 1 februari  verzilverd kunnen worden. Als de animo groter blijkt dan het aantal beschikbare aandelen zal reservering  niet mogelijk zijn en spreken we van een first-come-first-serve. Meer informatie over Boerschappen en haar  verdere opschaling lees je op www.boerschappen.nl/investeren. 

Over Boerschappen 

Boerschappen is een initiatief dat in 2013 in Breda is ontstaan en als doel heeft de voedselketen te verkorten  en te verduurzamen. En tegelijkertijd de consument wil helpen om een gezondere leefstijl aan te nemen  zonder dat dit ingewikkeld wordt. Boerschappen komt 6 dagen per week bij tientallen kleinschalige boeren.  Met die producten stellen ze boodschappenboxen samen in diverse varianten; van Vegan-Boxen tot  complete maaltijdboxen. Binnen 12 uur liggen de producten door keukens in heel Nederland. Het culinaire  team van Boerschappen maakt wekelijks inspiratie-recepten om eenvoudig, lekker en verrassend met de  seizoenen mee te koken.  

Boerschappen werkt met een team van meer dan 60 medewerkers en heeft zichzelf tot doel gesteld om te  laten zien dat er wél voedselketens kunnen bestaan die goed zijn voor de boer, de omgeving, natuur,  dierenwelzijn én -zeer belangrijk- voor de gezondheid van haar klanten. Boerschappen hecht veel waarde  aan een eerlijke beloning voor de boer en zijn product, zodat er middelen ontstaan om het goede te doen.  Bovendien werkt Boerschappen met zo puur mogelijke ingrediënten en recepturen om boodschappen aan te  bieden die voeden in plaats van vullen.  

 

Bron: Boerschappen





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Van Geloven voert snackproductie in Tilburg op
21 jan Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn
21 jan Landbouwexport boven de 100 miljard, mede door hogere prijzen
21 jan Ook KTBA partner van FoodPro Network in 2022
21 jan Het verbeteren van voorraadbeheer in de bakkerijsector
21 jan Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
20 jan Albert Heijn waarschuwt voor tekorten door prijzenconflict met Nestlé
20 jan Unilever blijft bij bod van 50 miljard pond voor consumententak GSK
20 jan Investering van 25 miljoen voor Franse vleesvervangersproducent La Vie
20 jan Webinar: De nieuwste generatie software voor de digitalisering van jouw foodbedrijf
20 jan Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
19 jan Metro zoekt koper voor Belgische winkels
19 jan Grotere supermarkten pakken nog meer marktaandeel
19 jan Fevia: 'Omikron heeft behoorlijke impact op Belgische voedingsindustrie'
19 jan Noord-Hollandse kaas onder On the way to PlanetProof
19 jan Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
19 jan 8 redenen om voor Ucrete industrievloeren te kiezen (video)
19 jan Meer dan ooit is het van belang de juiste man of vrouw aan het roer te hebben
18 jan Aldi opent eerste kassaloze winkel
18 jan IJsselmeervisafslag in Urk boekt nieuw omzetrecord
18 jan Thuisbezorgd komt met afbreekbare verpakking met zeewier
18 jan Houben Worstenbrood en Bavaria komen met Bavaria worstenbrood
18 jan Salarissen stegen over het afgelopen jaar gemiddeld met 2,1 procent
18 jan Verbeet nieuwe voorzitter van raad van commissarissen Unilever Nederland
18 jan Arla Foods ontwikkelt nieuwe methode van koelen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?