Boerschappen wordt een coöperatie en zoekt duizenden nieuwe mede-eigenaren

14-01 10:43 | bron: FoodPro Network

BREDA - Het snelgroeiende maaltijdboxenbedrijf Boerschappen wordt een coöperatie van klanten, medewerkers, boeren en andere geïnteresseerden. Door deze manier van organiseren worden zij ook mede-eigenaar en wordt de snelle groei verder voortgezet. Boerschappen groeide in de afgelopen 2 jaar bijna 500% tot ruim €7.3 miljoen euro.

Boerschappen is een snelgroeiend maaltijdboxenbedrijf, dat opgericht is in 2013. Samen met een netwerk  van ruim 150 kleinschalige makers en boeren levert Boerschappen diverse soorten maaltijdboxen, die haar  duizenden klanten zelf kunnen ophalen bij meer dan 30 ophaalpunten of laten thuisbezorgen door héél  Nederland.

Oprichter Stéphanie Vellekoop: "Al sinds de oprichting hebben wij de ambitie om voeding te leveren die voedt, uit een keten  die deugt. Binnen 12 uur zorgen we ervoor dat de mooiste producten van boerderij in de  keuken van onze klanten liggen. Samen met onze boeren, collega’s én klanten willen we laten  zien dat het wél kan: een keten maken die deugt!’’ 

Met een team van meer dan 60 collega’s is Boerschappen één van de grootste korte keten bedrijven in Nederland en verhuist het bedrijf deze maand naar haar nieuwe bedrijfspand in Breda om haar  ambitieuze groeidoelstellingen verder vorm te geven, die tot nu toe op eigen kracht en zonder externe  aandeelhouders werden behaald.

Oprichter Stijn Markusse; "Het afgelopen jaar spraken we met tientallen impact funds, investeringsmaatschappijen en  banken om samen te werken aan de groei van ons bedrijf. Ze spraken over onze exit-strategie, zeggenschap, onze winstcijfers over 4 jaar en zelfs over de rechten om ons bedrijf te mogen  verkopen als de hoogste bieder kwam. Vanzelfsprekend paste dat niet bij ons en hebben Stéphanie en ik de keuze voor een coöperatie gemaakt".

"Een coöperatie biedt de ideale vorm voor de manier waarop wij willen groeien;  met aandeelhouders die niet enkel een commercieel belang hebben, maar de wereld ook een stukje  mooier willen maken én achterlaten. En bovendien samen met ons willen optrekken in onze missie  om een voedselketen te maken die deugt voor iedereen die erin betrokken is.’’

Boerschappen gaat de komende jaren veel investeren in een nieuw IT-platform, verdere mechanisering in  het productie-proces, versterking van het team en mikt het op een verviervoudiging van de omzet in 2024. Het bedrag dat opgehaald wordt met deze fundingsronde komt hier volledig ten goede aan.  

Vanaf 14 januari start de campagne en is er de mogelijkheid om aandelen te reserveren, die vanaf 1 februari  verzilverd kunnen worden. Als de animo groter blijkt dan het aantal beschikbare aandelen zal reservering  niet mogelijk zijn en spreken we van een first-come-first-serve. Meer informatie over Boerschappen en haar  verdere opschaling lees je op www.boerschappen.nl/investeren. 

Over Boerschappen 

Boerschappen is een initiatief dat in 2013 in Breda is ontstaan en als doel heeft de voedselketen te verkorten  en te verduurzamen. En tegelijkertijd de consument wil helpen om een gezondere leefstijl aan te nemen  zonder dat dit ingewikkeld wordt. Boerschappen komt 6 dagen per week bij tientallen kleinschalige boeren.  Met die producten stellen ze boodschappenboxen samen in diverse varianten; van Vegan-Boxen tot  complete maaltijdboxen. Binnen 12 uur liggen de producten door keukens in heel Nederland. Het culinaire  team van Boerschappen maakt wekelijks inspiratie-recepten om eenvoudig, lekker en verrassend met de  seizoenen mee te koken.  

Boerschappen werkt met een team van meer dan 60 medewerkers en heeft zichzelf tot doel gesteld om te  laten zien dat er wél voedselketens kunnen bestaan die goed zijn voor de boer, de omgeving, natuur,  dierenwelzijn én -zeer belangrijk- voor de gezondheid van haar klanten. Boerschappen hecht veel waarde  aan een eerlijke beloning voor de boer en zijn product, zodat er middelen ontstaan om het goede te doen.  Bovendien werkt Boerschappen met zo puur mogelijke ingrediënten en recepturen om boodschappen aan te  bieden die voeden in plaats van vullen.  

 

Bron: Boerschappen





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?