Flitsbezorger Getir verandert straatbeeld met eerste ‘art store’ in Nederland

12-05 13:35 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Vandaag opent flitsbezorger Getir zijn allereerste art store in Rotterdam. Hiermee is Getir de eerste flitsbezorger die de uitstraling van zijn vestiging aanpast door kunst in de etalage te hangen. De art store is een pilot waarmee het bedrijf het straatbeeld van de buurt verbetert als alternatief voor de zogeheten dark stores.

Het initiatief biedt lokale kunstenaars en andere creatieve talenten een podium om hun werk tentoon te stellen en te verkopen. Als het een succes is, zal Getir de art stores uitbreiden naar meerdere steden door heel Nederland. Na het openen van een eigen distributiecentrum, het presenteren van een gedragscode met de industrie en het aanstellen van een Getir-team dat klaar staat voor hulp aan de buurt is het lanceren van de art store een vervolg in een serie stappen die Getir zet om een nog betere buur te zijn.

Door kunstwerken in de etalage te plaatsen verandert Getir het uiterlijk van de locatie in Rotterdam aanzienlijk. Waar aanvankelijk de ramen van de vestigingen waren afgeplakt, heeft Getir nu niet alleen een transparanter gevel, maar gaat zelfs een stapje verder: de art store. Door een podium te bieden aan lokale kunstenaars om hun werk tentoon te stellen en te verkopen, wordt de kwaliteit van de buurt voor zowel bewoners als bezoekers van Rotterdam, verbeterd.

“We staan altijd open voor feedback van de gemeente en buren, zo kregen we ook te horen dat niet iedereen de stickers op de ruiten van onze locatie waardeerden. De eerste logische stap was de transitie naar transparante ruiten en nu volgt de volgende stap naar art stores. De art stores verbeteren niet alleen het straatbeeld, maar leveren ook een maatschappelijke bijdrage aan de buurt. Wij bieden lokale kunstenaars en andere creatieve talenten een podium om hun werk tentoon te stellen”, zegt Florian Brunsting, General Manager van Getir Nederland.

Florian Brunsting, General Manager van Getir Nederland

In samenwerking met 010 gallery, tonen de Rotterdamse kunstenaarsorganisatie Herenplaats en kunstenaar Mr. June hun werk in de etalage van de locatie aan de Nieuwe Binnenweg 414.

De opening van de eerste art store hoort bij het doel van Getir om de kwaliteit van de buurt te verbeteren. Er is een team dat samen met lokale organisaties werkt aan een nieuwe gevel-strategie, waarmee per locatie wordt gekeken naar hoe de vestigingen en etalages verfraaid kunnen worden in de toekomst. Binnenkort wordt ook de tweede art store in Arnhem geopend. 

Een goede buur

Er zijn een aantal stappen gezet om beter in te passen in de buurt. Begin dit jaar opende Getir een eigen distributiecentrum in Alblasserdam, van waaruit goederen direct worden geleverd aan de vestigingen. Daarvoor gebruikt Getir kleinere bestelbusjes in plaats van de grote vrachtwagens van de losse leveranciers. De stroomlijning van het logistieke proces leidt tot een vermindering van 70% van de leveringen naar Getir vestigingen. Deze week heeft Getir samen met de andere flitsbezorgers een gedragscode gepresenteerd. In deze gedragsregels zijn zes principes geformuleerd vanuit de sector op basis van gesprekken met gemeenten, buurtbewoners en ondernemers. Deze principes gelden voor nieuwe vestigingen in Nederland en gaat om specifieke afspraken over bijvoorbeeld parkeren, bevoorrading en het aangezicht van de vestigingen. Er is altijd een wacht- en recreatieruimte voor bezorgers in de vestiging waar zij kunnen wachten als ze geen bestellingen afleveren. Waar dat nodig is worden elektrische scooters en e-bikes binnen gestald. Er is een Getir-team aangesteld dat klaar staat voor buren die feedback hebben of zich ergens aan storen. 

v.l.n.r: Laan Irodjojo (kunstenaar Herenplaats), Lennard de Vlieger (oprichter 010. gallery), Reginald Drooduin (kunstenaar Herenplaats), Philibert Siadis (bestuurder Herenplaats) en Richard Bennaars (oprichter Herenplaats)





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?