Unilever wil waarde creëren voor aandeelhouders
23 feb 2017 09:06
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM – Unilever gaat grondig onderzoeken welke opties het heeft om sneller waarde te creëren voor zijn aandeelhouders. Dit maakte Unilever zelf bekend. Vorige week deed de Amerikaanse branchegenoot Kraft Heinz een bod van 134 miljard euro op Unilever. Alhoewel Unilever geen voordelen zag van een fusie en het bod resoluut afsloeg, waren de aandeelhouders en beleggers wel enthousiast.
Analisten en ontevreden aandeelhouders hebben Unilever al vaker opgeroepen zich op te splitsen of verder te specialiseren. Volgens hen zou er te weinig synergie bestaan tussen de activiteiten op het gebied van verzorgings-, schoonmaak- en voedingsmiddelen. Het concern wil verder niet reageren op de plannen.
Laatste nieuws
-
08 mei Uber blijft profiteren van vraag naar maaltijden en taxiritjes
-
08 mei Productie van voedingsindustrie nam in eerste kwartaal met 3,8% af
-
08 mei Winst Ahold Delhaize daalt door reorganisatie België
-
08 mei AB InBev verdient meer door duurder bier
-
08 mei Aviko zette stappen in verduurzaming
-
08 mei Codrico stopt met vermalen van maïs
-
08 mei Albert Heijn wil witte eieren binnen Beter voor natuur & boer-programma
-
08 mei Onderzoek naar eiwit-smaakinteracties in vleesvervangers
-
08 mei Leveranciersbeheersing in 3 stappen
-
07 mei Bergfood neemt Brugel Food Products over
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan