Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken

bron: FoodPro Network
ETTEN-LEUR - In de wereld van voedsel en dranken ligt een steeds grotere nadruk op duidelijke en doeltreffende communicatie met consumenten en regelgevende instanties. Terwijl voedingsinformatie en ingrediëntenlijsten op productverpakkingen in het verleden misschien als voldoende werden beschouwd, moeten merken nu zorgen voor volledige transparantie van boer tot bord als ze willen slagen.
De Europese Unie is zelfs zo ver gegaan om dit wettelijk verplicht te stellen: de Farm to Fork Strategy, die deel uitmaakt van de Europese Green Deal, concentreert zich op de vraag hoe transparantie de industrie duurzamer kan maken en bevat doelstellingen voor het beperken van de klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit, naast andere bepalingen.
Maar niet alleen in de EU gevestigde bedrijven staan onder druk om meer openheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen over de oorsprong, het vervoer en het gebruik van materialen in de hele toeleveringsketen. De vraag bestaat over de hele wereld, en er zijn verschillende goede redenen voor het toegenomen belang dat aan dit onderwerp wordt gehecht.
Lees verder om te leren waarom transparantie van boer tot bord absoluut essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken, en hoe ERP-technologie (Enterprise Resource Planning) uw bedrijf kan helpen om te voldoen aan de hogere normen binnen de huidige concurrerende markt.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Workshop Verpakkingsmaterialen
-
23 apr ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
23 apr Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
22 apr Food & Beverage Business Event | 24 april 2025 in Nieuwegein
-
22 apr Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
22 apr 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
22 apr De kracht van kwetsbaar leiderschap
-
18 apr Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
18 apr Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan