5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken

bron: FoodPro Network
ETTEN-LEUR - Levensmiddelen- en drankenbedrijven zoals het uwe horen het dezer dagen steeds vaker: consumenten willen meer duurzame voedingsmiddelen. Een nieuw rapport van de Kerry Group toont aan dat deze vraag over de hele wereld gevoeld wordt, want uit deze enquête bij meer dan 14.000 personen in 18 landen blijkt dat 49% bij zijn aankoopbeslissingen rekening houdt met duurzaamheidskenmerken.
Als men bedenkt dat 71% van de koolstofemissies die door de levensmiddelen- en drankenindustrie worden gegenereerd, afkomstig zijn van het landgebruik op de boerderij en bij de oogst, lijkt het een goede plaats om uw inspanningen voor duurzaamheid te beginnen bij het begin van de toeleveringsketen, dat wil zeggen. Milieuvriendelijker teelttechnieken toepassen (of uw materialen betrekken van bedrijven die dat doen) kan aanzienlijke positieve effecten hebben op de impact van uw bedrijf.
Maar hoe bepaalt u wat de beste manieren zijn voor uw organisatie - of diegenen die uw ingrediënten leveren - om duurzamer te worden in deze vroegste fase van het productieproces? Wij hebben een lijst van de meest veelbelovende strategieën opgesteld en zullen ook wat licht werpen op de manier waarop speciaal gebouwde enterprise resource planning (ERP) oplossingen het proces van de invoering ervan stroomlijnen en uw algemene aanpak verbeteren.
Bekijk hier 5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Meer over
Laatste nieuws
-
26 mrt 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
26 mrt Voedingsindustrie krijgt mogelijkheden voor kortere opleidingstrajecten medewerkers
-
26 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
26 mrt Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
-
25 mrt Voedselverspilling bij meetings en lunches
-
25 mrt Vandemoortele neemt de Europese margarine- en spreadsdivisie van Bunge over
-
25 mrt DSM-Firmenich, Nutricia en FrieslandCampina vroegen veel octrooien aan
-
25 mrt Boon verlaagt consumentenprijzen structureel met 30%
-
25 mrt Spadel investeert in Something & Nothing
-
25 mrt Hogere omzet en winst voor Hero Group
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan