Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over

bron: FoodPro Network
Met de overname van het Belgische Crème de la Crème wil Greenyard verder uitbreiden in het sterk groeiende segment van de plantaardige ijsjes en diepvriessnacks.
Crème de la Crème is gespecialiseerd in zuivelvrije diepvriesproducten zoals vegan ijs, sorbets en fruitmixen voor smoothies. De producten liggen zowel onder huismerken als met het eigen merk Crème de la Crème in de supermarkten. Daarnaast werkt het bedrijf samen met bekende merken zoals Alpro, Jules Destrooper en Guylian.
Eerder nam Greenyard het bedrijf Gigi over, een Italiaanse producent van vegan ijs. Het bedrijf wil naar eigen zeggen een volledig assortiment gezonde, puur plantaardige producten voor elk moment van de dag creëren. Dat is een groeiende markt met interessante marges. De plantaardige markt zal naar schatting groeien met 11,7% tussen 2023 en 2032, en de markt voor plantaardig ijs met 10,8%.
“Wij zijn ervan overtuigd dat er een groeiende vraag zal zijn naar heerlijke, gezonde, puur plantaardige tussendoortjes en verwenproducten. Het bedrijf integreert naadloos binnen de Europese diepvrieslogistiekketen van Greenyard en onze wereldwijde toegang tot de grootste retailers”, aldus Francis Kint, CEO van Greenyard.
Crème de la Crème werd 25 jaar geleden opgericht door Rik Zweegers. Het bedrijf heeft een vijftigtal medewerkers en was in 2022 goed voor een omzet van 16 miljoen euro, maar boekte wel een nettoverlies van een half miljoen euro.
Meer over
Laatste nieuws
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Workshop Verpakkingsmaterialen
-
23 apr ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
23 apr Snackswithbenefits ontwikkelt groentesnack op basis van pastinaak
-
22 apr Food & Beverage Business Event | 24 april 2025 in Nieuwegein
-
22 apr Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
22 apr 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
22 apr De kracht van kwetsbaar leiderschap
-
18 apr Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
18 apr Normec Foodcare introduceert de training Leveranciersaudit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan