A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
bron: FoodPro Network
Nestlé, het bedrijf achter A-merken zoals KitKat, Maggi en Nespresso, blijft last houden van concurrentie van goedkopere merken na stevige prijsstijgingen in de afgelopen jaren. Nestlé wist de omzet in het eerste kwartaal weliswaar op te voeren dankzij hogere prijzen, maar de hoeveelheid verkochte producten bleef dalen.
De omzet in de eerste drie maanden van 2024 bedroeg 22 miljard Zwitserse frank (22,5 miljard euro). Gecorrigeerd voor ongunstige wisselkoersen en de verkoop van bedrijfsonderdelen vorig jaar, groeide de omzet 1,4 procent. Maar het volume aan verkochte producten daalde met 2 procent.
Vooral in Noord-Amerika had Nestlé het lastig. Consumenten bleven hier voorzichtig met hun uitgaven in de supermarkt, waar vooral minder ingevroren producten verkocht werden. Daarnaast had de divisie voor gezondheidsproducten last van problemen met de toelevering van vitaminen, mineralen en supplementen.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
03 mei Voedselprijzen voor het eerst sinds juli weer gestegen
-
03 mei Grootste YouTuber ter wereld lanceert chocolade in Nederland
-
03 mei Duitse bedrijven produceerden in 2023 voor 583,2 miljoen euro vleesvervangers
-
03 mei Veel akkerbouwers verliezen inkomsten door weersextremen
-
03 mei Zuivelbedrijven moet inspelen op daling van de melkaanvoer
-
03 mei Duurzaam melkveebedrijf doet het ook economisch beter volgens WUR
-
03 mei Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
-
02 mei Plukon Food Group neemt ook HKScan Denmark A/S over
-
02 mei Unilever: import en export met Rusland gestopt
-
02 mei Supermarkten maken schapruimte vrij voor shakes en eiwitrepen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan