A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument

bron: FoodPro Network
Nestlé, het bedrijf achter A-merken zoals KitKat, Maggi en Nespresso, blijft last houden van concurrentie van goedkopere merken na stevige prijsstijgingen in de afgelopen jaren. Nestlé wist de omzet in het eerste kwartaal weliswaar op te voeren dankzij hogere prijzen, maar de hoeveelheid verkochte producten bleef dalen.
De omzet in de eerste drie maanden van 2024 bedroeg 22 miljard Zwitserse frank (22,5 miljard euro). Gecorrigeerd voor ongunstige wisselkoersen en de verkoop van bedrijfsonderdelen vorig jaar, groeide de omzet 1,4 procent. Maar het volume aan verkochte producten daalde met 2 procent.
Vooral in Noord-Amerika had Nestlé het lastig. Consumenten bleven hier voorzichtig met hun uitgaven in de supermarkt, waar vooral minder ingevroren producten verkocht werden. Daarnaast had de divisie voor gezondheidsproducten last van problemen met de toelevering van vitaminen, mineralen en supplementen.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
01 mei Onderzoek: Nederlanders vinden volkorenbrood net zo lekker als bruinbrood
-
01 mei Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
30 apr Beyond Meat introduceert Beyond Burger Jalapeño in Nederlandse supermarkten
-
30 apr Meer omzet en lagere winst voor Starbucks
-
30 apr Dsm-firmenich verwacht effecten tarieven te kunnen beperken
-
30 apr Steeds meer biologische boeren in Duitsland
-
30 apr Stappenplan Ketenborging
-
29 apr Kraft Heinz heeft last van zuinige consument en concurrentie
-
29 apr HelloFresh boekt meer winst, omzet daalt
-
29 apr De toekomst van food-as-a-service
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan