Carrefour betaalt klanten om te koken

bron: FoodPro Network
Carrefour België start een samenwerking met Coco, een Franse app die consumenten beloont wanneer ze zelf koken. De Belgische supermarktketen wil op die manier mensen helpen om gezonde eetgewoonten aan te nemen.
Coco heeft in Frankrijk al meer dan één miljoen hoofdzakelijk jonge gebruikers. Nu komt de app ook naar België, in een exclusief partnership met Carrefour. De supermarktketen wil naar eigen zeggen klanten aanmoedigen om gezonder te eten. Zelf thuis koken met verse ingrediënten is een eerste stap naar gezondere eet- en leefgewoonten, aldus Carrefour.
Coco by Carrefour is een sociaal netwerk. In de app delen consumenten foto’s van de gerechten die ze zelf vers hebben gekookt eventueel aangevuld met het recept. Gebruikers kunnen elkaars gerechten liken en reageren. Elke foto wordt beloond met punten. Extra punten kunnen gebruikers verdienen door deel te nemen aan culinaire uitdagingen, bijvoorbeeld door in de keuken aan de slag te gaan met producten van partnermerken.
De gespaarde punten kunnen deelnemers omzetten in donaties aan een partnervereniging van Carrefour België, in waardebonnen van 5 en 10 euro, of per 20 euro laten storten op hun bankrekening.
Laatste nieuws
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
-
24 jun Picnic en Flink vallen onder supermarkt cao
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan