Holie’s zet voet aan de grond in het Verenigd Koninkrijk: succesvolle lancering bij Ocado

bron: FoodPro Network
Het gezonde Nederlandse krokante granenmerk Holie’s viert een veelbelovende start op de Britse markt. Sinds de lancering in oktober bij de online supermarkt Ocado, presteert Holie’s in nog geen drie maanden tijd beter dan gevestigde lokale merken zoals Surreal en Spoon.
Holie’s lanceerde bij Ocado drie varianten granola en drie soorten crunchy muesli. Deze producten zijn vrij van toegevoegde suikers en kunstmatige zoetstoffen, rijk aan vezels en hoog in proteïne . De start in het Verenigd Koninkrijk markeert een belangrijke stap in het internationale groeitraject van Holie’s, dat gestart is in 2018. Met een omzet van 13 miljoen euro en de verkoop van 7 miljoen producten in 2024, streeft het merk zijn missie nu ook internationaal na om gezonde ontbijt- en tussendoorkeuzes te normaliseren.
2024 was een uitzonderlijk jaar voor Holie’s. Naast de Britse lancering wist het merk onder meer zijn marktaandeel in Nederland te verdubbelen en brak het door in België als de grootste drijver van groei binnen de categorie. Het assortiment groeide van 11 naar 20 producten, en introduceerde een nieuwe productcategorie: Crunchy Bars. Holie’s is in Nederland de nummer twee in het krokante ontbijtgranenschap, met een grote afstand tot de nummer drie. Ook maakt het vandaag bekend een topscore van 126.2 te hebben behaald bij de hercertificering als B Corp, waarmee het nu behoort tot de top 3% van hoogstscorende food B Corps wereldwijd.
Valentijn van Santvoort, co-founder Holie’s: “Bijna 64% van de mensen in Het Verenigd Koninkrijk is te zwaar. Precies om die reden vinden we het heel belangrijk om ook daar verschil te maken. Dit jaar verkopen wij 7 miljoen producten waarmee we 7 miljoen keer een écht gezond alternatief hebben geboden voor het ongezonde aanbod in het schap. We hebben de ontbijt- en tussendoor categorie de afgelopen jaren flink op zijn kop gezet, en we zijn nog lang niet klaar.”
Laatste nieuws
-
26 mrt Dekamarkt en Plus stoppen met laagste prijsbeloftes
-
26 mrt 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
26 mrt Voedingsindustrie krijgt mogelijkheden voor kortere opleidingstrajecten medewerkers
-
26 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
26 mrt Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
-
25 mrt Voedselverspilling bij meetings en lunches
-
25 mrt Vandemoortele neemt de Europese margarine- en spreadsdivisie van Bunge over
-
25 mrt DSM-Firmenich, Nutricia en FrieslandCampina vroegen veel octrooien aan
-
25 mrt Boon verlaagt consumentenprijzen structureel met 30%
-
25 mrt Spadel investeert in Something & Nothing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan