Mosa Meat haalt via crowdfunding in recordtijd 1,5 miljoen euro binnen

Mosa Meat heeft met een crowdfundingcampagne in 24 minuten het doelbedrag van 1,5 miljoen euro bijeengebracht. Na een dag was de campagne al voor meer dan 150% overgefinancierd. Het bedrijf wist meer dan 800 nieuwe investeerders aan te trekken. De campagne blijft open voor investeringen tot 25 februari, tenzij de maximale financieringslimiet eerder wordt bereikt.

Het geld wordt gebruikt om de laatste R&D-activiteiten verder te versnellen voordat de verkoop in restaurants begint. Daarnaast worden de middelen aangewend voor de marketing van de eerste productlancering van Mosa Meat en de productie van de eerste hamburgers die voor de verkoop bestemd zijn. Het crowdfundinginitiatief volgt op een succesvolle inzameling van 40 miljoen euro van institutionele investeerders in 2024.

Hoewel het bedrijf nog steeds goed gefinancierd is voor de volgende groeifase, wil Mosa Meat een kans bieden aan individuele supporters om deel te nemen aan de ontwikkeling van het bedrijf. Door fans en voorstanders uit te nodigen om deel te nemen, wil Mosa Meat een brede gemeenschap opbouwen met een gedeelde visie over een nieuwe aanpak van vleesproductie.

Laatste nieuws