AI en digitalisering als drijvende kracht in de voedselindustrie

bron: FoodPro Network
Een toenemende druk op duurzaamheid, efficiëntie en transparantie zorgt voor grote uitdagingen binnen de voedsel- en drankenindustrie. De oplossing ligt mogelijk in digitalisering, waarbij met name kunstmatige intelligentie (AI) een belangrijke rol speelt. Want er liggen zeker kansen voor de voedselindustrie op het gebied van digitalisering en AI, maar er zijn ook uitdagingen. Hoe krijg ik mijn mensen mee? Hoe reduceer ik mijn papieren voorraadbeheer? En hoe kan ik duurzaam groeien als bedrijf, als product, als merk? Gelukkig is er voor elk van deze vragen een digitale oplossing. Het is aan bedrijven hoe zij daarmee omgaan, en hoe snel zij digitale stappen kunnen zetten om voorloper te worden – en blijven – in hun vakgebied.
Aan de hand van dit artikel krijg je tips van tech-deskundigen die hier hun licht over laten schijnen.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan