AI en digitalisering als drijvende kracht in de voedselindustrie

bron: FoodPro Network
Een toenemende druk op duurzaamheid, efficiëntie en transparantie zorgt voor grote uitdagingen binnen de voedsel- en drankenindustrie. De oplossing ligt mogelijk in digitalisering, waarbij met name kunstmatige intelligentie (AI) een belangrijke rol speelt. Want er liggen zeker kansen voor de voedselindustrie op het gebied van digitalisering en AI, maar er zijn ook uitdagingen. Hoe krijg ik mijn mensen mee? Hoe reduceer ik mijn papieren voorraadbeheer? En hoe kan ik duurzaam groeien als bedrijf, als product, als merk? Gelukkig is er voor elk van deze vragen een digitale oplossing. Het is aan bedrijven hoe zij daarmee omgaan, en hoe snel zij digitale stappen kunnen zetten om voorloper te worden – en blijven – in hun vakgebied.
Aan de hand van dit artikel krijg je tips van tech-deskundigen die hier hun licht over laten schijnen.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
26 mrt Dekamarkt en Plus stoppen met laagste prijsbeloftes
-
26 mrt 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
26 mrt Voedingsindustrie krijgt mogelijkheden voor kortere opleidingstrajecten medewerkers
-
26 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
26 mrt Supply Chain Management: eerst het gezamenlijke doel, het collectieve gevoel en dán de tool
-
25 mrt Voedselverspilling bij meetings en lunches
-
25 mrt Vandemoortele neemt de Europese margarine- en spreadsdivisie van Bunge over
-
25 mrt DSM-Firmenich, Nutricia en FrieslandCampina vroegen veel octrooien aan
-
25 mrt Boon verlaagt consumentenprijzen structureel met 30%
-
25 mrt Spadel investeert in Something & Nothing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan