Colruyt Group lanceert plantaardig huismerk Boni Plan’t

Met een betaalbaar en gevarieerd aanbod van een honderdtal producten in een herkenbare verpakking onder het merk Boni Plan’t wil Colruyt Group plantaardige voeding toegankelijker maken.  

Het huismerk van Colruyt Group heeft er een nieuw merk bij naast Boni Eco en Boni Bio ligt nu ook Boni Plan’t in de supermarkten. Dat merk brengt een breed assortiment van de bestaande vegan en vegetarische Boni-producten samen onder één naam, in een herkenbare verpakking. Het gaat om honderd producten, van plantaardige drinks en desserts tot conserven, vleesvervangers, broodbeleg en droge voeding.

In de eerste helft van 2025 zal Colruyt nog nieuwe producten toevoegen, zoals de 100 % pindakaas crunchy en de creamy-variant, plantaardige room en vleesvervangers, een plantaardige versie van parmezaan en enkele plantaardige alternatieven voor yoghurt. Het assortiment zal ook daarna blijven groeien.

Tijdens de lanceringsperiode kunnen klanten punten sparen voor gratis Boni Plan’t-producten in de Xtra-app. Colruyt Group mikt met het nieuwe huismerk niet enkel op mensen die uitsluitend vegetarisch of veganistisch eten, maar ook op de steeds groter wordende groep aan flexitariërs, die een combinatie zoeken van dierlijk en plantaardig in hun weekmenu.

“We merken dat het voor mensen vaak nog een uitdaging is om hun weg te vinden in het plantaardige aanbod in de supermarkt. Met ons Boni Plan’t-assortiment en de communicatie daarrond willen we klanten inspireren en laten zien dat je met kleine aanpassingen of in kleine stapjes vlotter ook eens plantaardig kunt eten”, aldus Ilka Lannau, eindverantwoordelijke voor Private Label bij Colruyt Group.

 

Laatste nieuws