Starbucks schrapt wereldwijd 1100 kantoorbanen
bron: FoodPro Network
Starbucks schrapt wereldwijd 1100 kantoorbanen. Daarmee wil de koffieketen de efficiëntie binnen het bedrijf vergroten. Starbucks kampt al langer met dalende verkopen. Dat komt onder meer doordat klanten minder besteden door de hogere prijzen.
Topman Brian Niccol had de reorganisatie vorige maand al aangekondigd. Volgens Starbucks krijgen werknemers uiterlijk dinsdag te horen of zij hun baan verliezen. Als onderdeel van de reorganisatie wil Starbucks ook enkele honderden vacatures schrappen. Werknemers die moeten vertrekken krijgen doorbetaald tot 2 mei en een ontslagvergoeding. Ook worden zij begeleid naar een nieuwe baan.
Starbucks had volgens de laatste gegevens 211.000 mensen in dienst in de Verenigde Staten. 95 procent daarvan werkte in Starbucks-cafés, de rest in kantoor- of andere functies. Die verhouding is buiten de VS vergelijkbaar, waar 150.000 mensen voor Starbucks werken. De plannen hebben geen invloed op het personeel dat werkt in koffiezaken, magazijnen of productie.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
05 jun Mondelez bespaart op advertentiekosten door AI
-
05 jun FrieslandCampina verbetert energie efficiëntie in fabriek
-
05 jun Nestlé komt met maaltijdoplossingen voor airfryers
-
05 jun Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
04 jun Barry Callebaut investeert 375 miljoen in Belgische fabrieken
-
04 jun Welke supermarktketens zijn er in Italië?
-
04 jun AI robot kookt bij Rewe
-
04 jun Ruitenberg Ingredients ziet toename in vraag naar hybride producten
-
04 jun Novel food voor Deens gefermenteerd koolzaadproduct
-
04 jun Productontwikkeling in Food
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan