Jumbo en Picnic zien inkoopprijzen Douwe Egberts flink oplopen

bron: FoodPro Network
Jumbo en Picnic moeten veel meer voor Douwe Egberts-koffie en Pickwick-thee betalen om die producten terug in de schappen te krijgen. De prijsonderhandelingen met JDE Peet's, het bedrijf achter de merken, hebben niet het gewenste resultaat opgeleverd, bevestigt Picnic-topman Michiel Muller tegen De Telegraaf.
Sinds begin dit jaar leverde JDE Peet's niet meer aan de supermarkten en werden met Everest, de gezamenlijke inkooporganisatie van de supermarkten, harde prijsonderhandelingen gevoerd. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een lijstje met adviesprijzen vanuit de fabrikant voor merken als Douwe Egberts, Senseo, L'OR en Pickwick. Dat lijstje komt neer op prijsstijgingen van 20 tot 30 procent.
Volgens Muller gaat het om prijzen die voor de consument niet te absorberen zijn. Picnic moet de exacte prijzen waarvoor de producten terug in de winkel komen nog bepalen, maar Muller kan nu al zeggen dat dit niet om zulke hoge prijsstijgingen zal gaan. "We leveren dus marge in, terwijl de fabrikant zijn winstgevendheid vergroot."
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan