HelloFresh rekent op meer winst en minder omzet

bron: FoodPro Network
HelloFresh verwacht dit jaar een flink hogere winst met minder omzet. De maaltijdspecialist ziet de eerste positieve resultaten van een nieuwe strategie die bespaart op marketinginvesteringen en focust op productiviteitsverbetering.
Terwijl de omzet van HelloFresh in 2024 nog een bescheiden groei kende van 0,9% naar 7,66 miljard euro, daalde het aangepaste bedrijfsresultaat met 11% naar 399 miljoen euro. Dit jaar zal dat resultaat stijgen naar 450 tot 500 miljoen euro, verwacht het bedrijf. De omzet zal met 3 tot 8% dalen.
De leverancier richt zich op klanten die grotere bestellingen plaatsen. De eerste tastbare resultaten van die aanpak werden zichtbaar in het vierde kwartaal. De marketinguitgaven daalden naar 16% van de omzet, terwijl dat een jaar eerder dat nog 19,1% was. Terwijl de marge over het hele jaar daalde tot 25,8%, was deze in het vierde kwartaal 27,1%. De omzet daalde in datzelfde kwartaal met 3%.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan