HelloFresh rekent op meer winst en minder omzet

HelloFresh verwacht dit jaar een flink hogere winst met minder omzet. De maaltijdspecialist ziet de eerste positieve resultaten van een nieuwe strategie die bespaart op marketinginvesteringen en focust op productiviteitsverbetering.

Terwijl de omzet van HelloFresh in 2024 nog een bescheiden groei kende van 0,9% naar 7,66 miljard euro, daalde het aangepaste bedrijfsresultaat met 11% naar 399 miljoen euro. Dit jaar zal dat resultaat stijgen naar 450 tot 500 miljoen euro, verwacht het bedrijf. De omzet zal met 3 tot 8% dalen.

De leverancier richt zich op klanten die grotere bestellingen plaatsen. De eerste tastbare resultaten van die aanpak werden zichtbaar in het vierde kwartaal. De marketinguitgaven daalden naar 16% van de omzet, terwijl dat een jaar eerder dat nog 19,1% was. Terwijl de marge over het hele jaar daalde tot 25,8%, was deze in het vierde kwartaal 27,1%. De omzet daalde in datzelfde kwartaal met 3%.

Laatste nieuws