Deliveroo maakt voor het eerst winst

Voor het eerst heeft de Britse maaltijdbezorger Deliveroo winst gemaakt. Het bedrijf dankt de goede prestaties aan een strategie die steeds meer inzet op het bezorgen van boodschappen.   

Op een omzet van 2,1 miljard pond (2,5 miljard euro), een groei met 5%, boekte Deliveroo vorig boekjaar een winst van 2,9 miljoen pond (3,5 miljoen euro). Dat is flink meer vergeleken met de 38 miljoen euro in de min in 2023. Het bezorgbedrijf genereerde het voor het eerst ook een positieve kasstroom.

De betere cijfers zijn volgens Deliveroo te danken aan een strategie die breder gaat dan het bezorgen van maaltijden. Het bezorgen van boodschappen is nu al goed voor 16% van de omzet. Het bedrijf ging bovendien samenwerkingen aan met non-foodretailers zoals Ann Summers, B&Q, The Perfume Shop en Not On The High Street. In totaal bezorgden de koeriers voor 8,8 miljard euro aan maaltijden en boodschappen.

Deliveroo is nog actief in tien landen, met de grootste activiteit in Groot-Brittannië en Ierland, samen goed voor 60% van de omzet.

Laatste nieuws